اعتراض شهروندان روستاهای راسفند و نوترکی ایذه به محل دفن زباله ها

خورنا_جمعی از اهالی روستاهای راسفند و نوترکی صبح امروز روبروی فرمانداری وداگستری ایذه نسبت به محل تخلیه زباله این شهرستان اعتراض کردند.

پس از اینکه دادستان شهرستان ایذه اعلام کرد که از هجدهم اسفندماه سال جاری ورود زباله‌ها به منطقه سر قنات غیرقانونی است، جمعی از اهالی روستاهای راسفند و نوترکی با تجمع مقابل فرمانداری ایذه خواستار جلوگیری از رهاسازی مجدد زباله‌ها در این منطقه شدند.

سو مدیریت و بحران ریختن زباله ها در مجاورت چند روستای راسفند، نوترکی، تلخاب و بخش مرغاب بیش از ۳۰ سال است که مطالبه جدی مردم این روستاهاست، مطالبه ای که هرچند به همت مردم و با تلاش رسانه ها دو سالی متوقف شده بود اما دوباره از سوی شهرداری از سر گرفته شده است.

سوال اینجاست؛ شهرداری ایذه با چه منطقی و کدام تدبیر، زباله های شهری و بیمارستانی یک شهر بزرگ را در مجاورت چند روستا تخلیه می کند!؟ و چرا فرماندار شهرستان ایذه به این موضوع به صورت جدی ورود نمی کند، آن هم در حالی که گفته می شود در ماجرای شکایت از شهرداری در این خصوص، شهردار ایذه محکوم شده بود.

بنظر نمی رسد پیدا کردن محلی مناسب برای ریختن زباله های آنقدر کار سختی باشد که شهرداری ایذه در ۳۰ سال گذشته نتوانسته فکری به حال آن کند، نه ریختن زباله ها در مجاورت روستاها کار درستی است نه ریختن آن ها در مجاورت قبرستان اصلی شهرستان و نزدیک شهدا، شهرداری ایذه باید این موضوع را درک کرده و اقدام مناسبی در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *