استاندار خوزستان در نشست با منتقدین سیاسی و اجتماعی استان چه گفت؟

استاندار خوزستان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ با جمعی از منتقدین سیاسی اجتماعی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی در این دیدار اظهار کرد: من به دلیل داشتن وابستگی و ارتباطات عمیق با خوزستان، دارای شناخت خوبی از این استان هستم.

وی ضمن اشاره به چالش‌های عمیق خوزستان در زمینه آب آشامیدنی، فاضلاب و روان آبها گفت: پرداخت منابع مالی از تهران یکی از مشکلات بزرگ استان است و لذا ما خواستار این هستیم که پرداخت عوارض و مالیات شرکت‌ها و صنایع بزرگ خوزستان در استان صورت بگیرد.

استاندار خوزستان تلاش برای نظم بخشیدن به جلسات و سیستم اداری و برنامه ریزی استان را از جمله اقدامات اولیه خود در هنگام شروع مسئولیت در خوزستان عنوان کرد و افزود: به منظور حذف بروکراسی‌های زائد در موضوعاتی چون پروژه‌ها، مسئله حاشیه‌نشینی و بحث مسکن تاکنون سه قرارگاه مختلف در استان خوزستان تعریف شده است.

سلیمانی یادآور شد: برای ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان ادارات و سازمانهای اجرایی استان باید مدیریت های آنها از بدنه همان سازمان یا اداره باشند مگر در موارد ضروری که از ظرفیت دیگر ارگانها استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: نگاه مدیریتی ام به این شکل است که یک خدمتی به مردم استان داشته باشم و بتوانیم هرچه بیشتر در یین شهروندان رضایتمندی ایجاد کنم.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع انتقال آب بین حوضه ای توضیح داد: من در زمان مسوولیت در استان چهارمحال و بختیاری در نشست شورای عالی کشور با ذکر توضیحات و ادله کافی اجرای تونل ۶۴ کیلومتری بهشت آباد را حذف کردم و خوشبختانه اجازه این کار داده نشد گرچه ما برای بخش آب آشامیدنی آماده همکاری بودیم.

سلیمانی ضمن بیان این مطلب که مسائل اجتماعی نباید به حوزه امنیتی محول شوند تصریح کرد: جایگاه شورای تامین، رسیدگی به موارد تخصصی مربوط به این حوزه است و صحیح نیست که موضوعات اجتماعی و اداری که توسط دستگاه ها قابل حل می‌باشند جهت تصمیم‌گیری به شورای تامین ارجاع داده شوند.

وی موضوع حاشیه نشینی در استان خوزستان را بسیار مهم دانست و افزود: البته برای حل این مشکل کارهای بسیاری نیز انجام شده است ولی کافی نیست زیرا خوزستان با توجه به شرایط جنگ و بروز بحران های مختلف در این بخش خیلی متاثر شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نباید در نقدها از تهمت و توهین استفاده شود توضیح داد: ما حرف های منتقدین را شنیده و بررسی میکنیم اگر درست و کارشناسی باشند به آنها عمل میکنیم اما به هیچ عنوان اجازه سهم خواهی در تصمیم گیری‌ها نیز به افراد منتقد نخواهیم داد.

سلیمانی ضمن تاکید بر حمایت از بحث سرمایه‌گذاری در استان گفت: هر سرمایه گذاری نیاز به سوددهی و احساس امنیت دارد که در این خصوص باید توجه لازم را داشته باشیم تا جلوی فرار سرمایه‌ها از استان گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در کشور ساختار مشخص است و استانداران عمدتا مجری سیاستها هستند یادآور شد: احزاب و تشکل ها و سمنها سوپاپ اطمینان حاکمیت هستند و از این نظر کارکردشان مانند رسانه ها ایجاد حلقه واسط میان مردم و حاکمیت است.

بنابر این گزارش در ابتدای این نشست نیز حاضرین در جلسه به بیان نظرات و ایده‌های خود در خصوص مسائل مختلف توسعه‌ای و اجتماعی همچون لزوم توجه بیشتر به سمن ها، احزاب و رسانه ها و ارتباط بیشتر با لایه های مختلف اجتماعی و اقوام پرداختند.