تا نیمه اسفندماه سال جاری محقق شد؛

تخلیه ۱۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

به دنبال ورود 241 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفندماه سال جاری، نزدیک به 14 میلیون تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

خورنا| هدایت الله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با حداکثر توان با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بزرگ بندری ادامه دارد.

دریس همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را بالغ بر ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *