رئیس منابع طبیعی بندرماهشهر عامل درگیری طایفه ای در شهرستان/بی اهمیتی به تقسیم مراتع باعث ایجاد اختلاف شد

در حالی که دامداران باید در مراتع مشخص خود حضور داشته و نظارت بر آن وظیفه اداره منابع طبیعی است، رئیس اداره منابع طبیعی با کم کاری مفرط به قصد یا سهوا باعث ایجاد درگیری طایفه‌ای بزرگ در شهرستان بندرماهشهر شد.

به گزارش خورنا، درگیری طایفه‌ای روز‌های گذشته از آنجا نشأت می گیرد که اداره منابع طبیعی میبایست با نظارت مستقیم اجازه استفاده دامدارنی که جز مراتع منطقه مشخص شده نیستند را ندهد، اما رئیس منابع طبیعی بندرماهشهر به هیچ وجه در این موضوعات ورود نکرده و همین عامل باعث درگیری های مستمر در این شهرستان شده است.

تمام مراتع کشور بین دامداران مناطق بومی منطقه بصورت رسمی و مجوزدار تقسیم و هیچکس جز افراد مجوز دار حق استفاده از مراتع را ندارد.

نکته قابل تامل رها کردن این مهم و بی تفاوتی مفرط جلیلیان رئیس اداره منابع طبیعی به این موضوعات است.

شنیده ها حاکی است دامداران شهرهای دیگر نیز در چند سال گذشته از مراتع شهرستان بندرماهشهر استفاده کرده که این امر غیرقانونی بوده و باعث کاهش سهم دامداران منطقه و اعتراض آن ها شده است.

جلیلیان رئیس منابع طبیعی از سویی قرق مراتع را اعلام و از سوی دیگر هیچگونه قرقی در مراتع انجام نمی دهد. اینگونه رفتار جز ایجاد درگیری نتیحه ای ندارد.

وی با توجه به شناخت منطقه از بروز هرگونه اختلاف و درگیری آگاهی کامل دارد و با علم به احتمال بروز درگیری و حال ایجاد درگیری، باز هم اقدامی مثبتی انجام نمیدهد.

لازم به ذکر است چندی پیش خبری از خبرگزاری خورنا منتشر شد که حفاری های غیرمجاز توسط اداره منابع طبیعی در محوطه باستانی و ثبت ملی شده بندرماهشهر انجام گرفته و لزوم ورود دادستانی به این مورد نیز باید صورت گیرد.

انتظار می‌رود که فرماندار و نماینده بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی با جابجایی مدیران ناتوان هر چه سریعتر این مشکل دیرنه را حل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی رمضانی خبر چرت و پرت میزنی چرا. بعدشم از کی تا حالا روسای ادارت شما تعیین میکنین. این دو طایفه صبح تا شب باهم درگیرن همه هم خبر دارن. نیاز به اخبار کذب شما نیست