شورای فرهنگی بندرماهشهر در آستانه تصویب مصوبه ضدفرهنگی/ حمله شورای فرهنگی به فرهیخته ادبی بین الملی بندرماهشهر

عصر امروزدر حاشیه  برگزاری  جلسه شورای فرهنگی بندرماهشهر تغییر نام فرهنگسرای دکترقیصری مورد بحث قرار گرفت.

شاهرخ حسنی، خبرنگار و سرپرست خبرگزاری خورنا در بندرماهشهر نوشت: عصر امروز در حاشیه  برگزاری  جلسه شورای فرهنگی بندرماهشهر تغییر نام فرهنگسرای دکترقیصری مورد بحث قرار گرفت که  به دلیل  عدم اجماع، نام گذاری جدید این فرهنگسرای بزرگ  به جسله بعد موکول شد. این اقدام ضد فرهنگی شورای فرهنگی بندرماهشهر را میتوان به عنوان بزرگترین هجوم فرهنگی به این کهن دیار نام گذاری کرد.

این فرهنگسرا  در سال ۱۳۸۵ و در مساحتی به وسعت ۳۷۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد که در شهریور سال ۱۳۹۸ و پس از ۱۳ سال  با حضور وزیر ارشاد با نام دکتر ابراهیم قیصری فرهیخته ادبی بین الملی بندرماهشهر، افتتاح شد.

در حالی که انتظار می‌رفت این شورا با حمایت قاطعانه خود از این فرهیخته ادبی، وی را در جهت انتشار سریعتر آخرین اثر خود که در مورد فرهنگ واژگان این کهن دیار با نام “تنگاره” است، حمایت کنند.  با این تصمیم جدید نه تنها کمکی به حوزه فرهنگی شهرستان نکرده‌ بلکه تیشه به ریشه بزرگان فرهنگی این شهر زده است.

گفتنی است که در سایر نقاط کشور همواره از بزرگان و فرهیختگان علمی و ادبی خود تجلیل و با نام گذاری اماکن عمومی به نام این بزرگان، نام آنان را برای آیندگان به ارث نگه می‌دارند،  شورای فرهنگی بندرماهشهر با این تصمیم خود در مسیر حذف بزرگان این دیار از تاریخ منطقه گام برداشته است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که قرار است همزمان با راه‌اندازی این فرهنگسرا مجموعه کتابخانه نفیس دکتر قیصری که بالغ بر ۴ هزار جلد کتاب ارزشمند و نایاب است به مردم فرهیخته منطقه اهدا شود.

دکتر ابراهیم قیصری متولد ۱۳۱۵ در بندرماهشهر و دارای مدرک تحصیلی دکترای ادبیات فارسی و صاحب ده‌ها جلد کتاب و صدها مقاله تحقیقی است.

از سوابق شغلی و تحقیقی این شخص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پژوهشگر در “بنیاد فرهنگنامه قرآنی” استان قدس رضوی،  پژوهشگر در بنیاد شاهنامه فردوسی، عضو کنگره تحقیقات ایرانی ، تعبیرات عرفانی ازآیات قرآن، منظومه حدیث کسا به گویش بختیاری، نوعی نشانه مصدری در گویش بندرماهشهری، تعبیرات عرفانی (بسم الله الرحمن الرحیم) در کشف الاسرار مبیدی، کتیبه‌های اسلامی تربت جام وتایباد و نویسنده کتاب های

قند مکرر (مضمون در آثار سعدی)، پرده گلریز (مضمکون در شعر حافظ)، ابیات بحث انگیز حافظ، که در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آلمان نیز شرکت داشته است.، فارسی عمومی (برای تدریس در دانشگاه های کشور)، از همیشه تا جاویدان، دیوان فصیحی هروی، دیوان حافظ، یک نکته از این معنی (شرح قیصری بر دیوان حافظ)، از تصویر تا اسطوره، خلقیات نیما.