در دی و بهمن ماه سال جاری انجام شد؛

تخلیه بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن خوراکی خام در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

به دنبال پهلوگیری ۳ فروند کشتی حامل روغن خام خوراکی در دو ماه اخیر بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد.

خورنا : هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) ضمن اعلام این خبر بیان داشت: ۳ فروند کشتی در دی و بهمن سال جاری در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند که حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی بودند.

دریس افزود: کشتی نخست در اواسط دی ماه در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت که حامل ۴۴ هزار و ۸۸۰ تن روغن خوراکی خام بود و پس از پشت سرگذراندن مراحل نظارت بهداشتی، استاندارد و تشریفات گمرکی برای توزیع در مبادی مصارف داخل کشور روانه مقصد نهایی شد.

وی همچنین بیان کرد: عملیات پهلوگیری دو فروند کشتی دیگر جمعا با تناژ ۷۲ هزار و ۸۳۵ تن روغن خام خوراکی در بهمن ماه سال جاری پس از تخلیه، روانه کارخانه‌های تصفیه روغن خام در کشور شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: مجموع محمولات این ۳ فروند کشتی ۱۱۷ هزار و ۷۱۵ تن روغن خوراکی است، نقش مهمی در رفع مشکلات مربوط به کمبود روغن را در کشور ایفا خواهد کرد.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و همچنین مخازن نگهداری روغن خوراکی و اتصال به راه آهن سراسری، یکی از مناسبت‌ترین مبادی تخلیه، بارگیری و حمل کالاهای اساسی از جمله روغن خوراکی به مقاصد درون سرزمینی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *