رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

بستری ۳۰۷ نفر در خوزستان به علت احتمال کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روز گذشته از ۲۲۰۰ نفری که به بیمارستانهای استان مراجعه کردند در حدود ۳۰۷ نفر به علت احتمال کرونا بستری شده که تست ۱۸۸ نفر از آنها تاکنون به صورت قطعی مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ در حاشیه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود: همچنین تعداد مراجعین به مراکز بهداشتی استان در این مدت نیز در حدود چهار هزار نفر است.

وی بیان کرد: وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا اگرچه در استان افزایشی است ولی شیب نمودار آن با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده نزولی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: سه هفته پیش نسبت سرایت بیماری در استان به گونه‌ای بود که هر ۱۰۰ بیمار در حدود ۱۵۰ نفر را بیمار می‌کرد ولی دو هفته قبل به دلیل رعایت مردم این نسبت روند کاهشی پیدا کرد یعنی هر ۱۰۰ نفر در حدود ۱۳۴ نفر و از هفته قبل نیز هر ۱۰۰ نفر تعداد ۱۲۳ نفر را آلوده می‌کند.

ابول نژادیان افزود: البته این نسبت تا زمانی که به زیر ۱۰۰ نفر نرسد ما کماکان شاهد روند صعودی بیماری در استان خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از مردم استان به خاطر افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان بیشتر شده و تردد‌ها نیز در شهرها کاهش یافته اگرچه هنوز این مقدار تردد‌ها همچنان برای شهرهای قرمز ما نیز زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که با صبر و تامل بیشتری به این همکاری ها ادامه دهند و مطمئن باشند که ما هم نگران معیشت آنها هستیم ولی آنچه که در این شرایط در اولویت قرار دارد حفظ جان و سلامت مردم است

ابول نژادیان در پایان از افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اگرچه این ظرفیت همچنان محدود است ولی ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که کسی از هم استانی‌ها در پشت درب آی‌سی‌یو و یا بخش‌های معمولی بیمارستانها باقی بمانند.