مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان شد.

طی مراسمی با حضور معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه كشور از طریق ویدئو کنفرانس مهرداد نیکو به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان معارفه و از تلاش های امید حاجتی رئیس سابق این سازمان قدردانی شد.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز چهارشنبه ششم اسفند ۹۹ در حاشیه این مراسم گفت: از تلاش های آقای حاجتی قدردانی میکنم. ایشان از مدیران بادانش و باتجربه و از سرمایه های استان هستند و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت میکنم. بدون شک در هر مسئولیتی در سطح کشور مشغول باشند توجه و نگاه ویژه خود را به استان ادامه خواهند داد.

وی افزود: همچنین برای آقای نیکو که از مدیران خوشنام و باسابقه و از بدنه سازمان برنامه ریزی هستند نیز در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارم.

استاندار خوزستان در ادامه خطاب به مسئولین سازمان برنامه ریزی کشور که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند گفت: خوشبختانه درآمدهای نفت تا اندازه‌ای بهتر شده است با این وجود تخصیص استان خوزستان پایین و در حد ۱۱ درصد است.

سلیمانی افزود: قسمت بزرگی از بودجه استان از نفت است و امیدواریم تخصیص استان به حد قابل قبولی برسد. مطالبات استان از آلایندگی نفت و گاز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که انتظار داریم بخشی از آن تخصیص یابد.

وی یادآور شد: مصوبات متعددی دراستان بدون اجرا باقیمانده است که اگر اعتبار این مصوبات پرداخت شود نیازی به طرح جدید نداریم. همچنین تفاهم نامه های زیادی منعقد شد که بخش بزرگی از آن اجرایی نشده است و بخشی از آن هم در دست اجراست و خواهش می‌کنیم در این زمینه به ما کمک شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در راستای مشکلات جاری استان همچون جمع آوری آب های سطحی و اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستانها که به درازا انجامیده است و مردم را در تنگنا قرار داده انتظار مساعدت داریم.

سلیمانی با بیان اینکه دیگر وعده دادن خطاست و مردم عمل می خواهند گفت: من نمی توانم به مردم بدون پشتوانه مالی قولی بدهم و باید مشکلات را صادقانه به مردم بگوییم. اینکه بعد از چهل سال شهری مشکل آب آشامیدنی داشته باشد سوال برانگیز و غیرقابل قبول است.

وی در پایان تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای ماده ۱۱۲ اگرچه پرداخت شده است اما بخشی از دیون و مطالبات کارکنان و کارمندان استان باقی مانده که با کسری بودجه به امسال و سال آینده منتقل شده است و لذا از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم این کسری را ابلاغ کرده که تا حدودی بتوانیم مطالبات و اضافه کار و ماموریت کارکنان را پرداخت نماییم.