خشت کَجِ جذب مربیان پیش‌دبستانی

خورنا_.مهرماه ۹۷ مدیریت وقت آموزش و پرورش ایذه  ابلاغ های و  جدید بدون فراخوان برای عده‌ای صادر کرد که این اقدام با اعتراض شدید برخی مربیان مواجه شد.

پس از آن و با حواشی ایجاد شده و تجمع برخی از نیروهای مرتبط در صف جذب، مدیر وقت آموزش و پرورش به دادگستری ایذه احضار شد.

از آن تاریخ و به دلیل فرار از اعتراضات، به گفته معاونین، نزدیک به ۶۰۰ ابلاغ جدید صادر شد، درحالی که نیاز سالانه شهرستان به مربی پیش‌دبستانی، زیر صد نفر بود.

خشت گذاری این بنای کج متاسفانه ادامه پیدا کرد و این نیروها از ماهانه ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان سال جاری، به امید استخدام، بیمه واریز کردند.

برخی با فروش طلا، برخی با پس انداز چند ساله، برخی با وام از رفاه خود کاستند تا واریز بیمه قطع نشود.

سال جدید به یکباره با تغییر مدیریت آموزش و پرورش ، عنوان شد که قرارداد پیمانکار مربوطه لغو و دیگر بیمه‌ای اخذ و واریز نمی‌شود.

همین مواضع ضد و نقیض وزیر آموزش و پرورش و باقی مدیران متولی باعث شد چند ماه این نیروها از شهرستان تا درب مجلس به اعتراض بپردازند.

حال باگذشت حدود ۳ سال از این ماجرا، چند نکته مبهم مانده است، چرا باعلم به اینکه نیاز شهرستان زیر ۱۰۰ مربی بود ، برای ۶۰۰ نفر ابلاغ صادر شد؟

چه افرادی با چه تضمینی این مربیان را به امید جذب و تبدیل وضعیت ترغیب کردند که حاضر شدن برای پرداخت بیمه از زندگی خود بزنند ؟

اگر جذب این نیروها امکان پذیر نیست، چرا مسببان مواخذه و دادگاهی نمی شوند تا حداقل خسارت وارده به برخی جبران شود؟

چرا یک بار برای همیشه موضع رسمی و قاطع از سوی مدیران فعلی اعلام و رسانه‌ای نمی‌شود؟

چطور می‌شود آموزش پرورش که یک نهاد رسمی و دولتی است ، اقدامی علنی را انجام دهد، عده‌ای را به کار وا دارد بعد به یکبار این کار را غیر قانونی و بی تضمین بخواند !

سوال آخر آیا برای بانویی که چند سال از عمر ، مال و فرزند و زندگی اش زده و در روستاها بدون دریافت پول در سرما و گرما تدریس میکرد ، جوابی هست ؟

در انتها پایگاه خبری خورنا برای انتشار توضیحات کامل آموزش و پرورش استان خوزستان و شهرستان ایذه از امادگی کامل برخوردار است.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *