حبیب آقاجری: بیکاری ۲۵ درصدی زیبنده بندرماهشهر نیست

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زیبنده بندر ماهشهر نیست که با تعداد قابل توجه شرکت های پتروشیمی آمار بیکاری ۲۵ درصدی را شاهد باشیم؛ این در حالی است که همه این بیکاران جوانان تحصیل‌ کرده و آماده به کار هستند.

حبیب آقاجری، نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی پتروشیمی ها به بومی گزینی و بیکاری ۲۵ درصدی در این شهرستان خبر می دهد و اظهار می کند: زیبنده این شهرستان نیست که با تعداد قابل توجه شرکت های پتروشیمی آمار بیکاری ۲۵ درصدی را شاهد باشیم؛ این در حالی است که همه این بیکاران جوانان تحصیل‌ کرده و آماده به کار هستند.

وی می افزاید: پتروشیمی ها از همان ابتدا و آغاز به کار فعالیت در دهه های گذشته، اقدام به جذب نیرو و مدیران غیربومی کرده اند و دیگر پس از آن به منظور جذب نیروهای بومی اقدام قابل تاملی صورت نگرفت. به قولی خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج.

آقاجری می گوید: بارها گفته ایم که جذب جوانان با مدرک تحصیلی فوق دیپلم به پایین باید صد در صد شهرستانی، لیسانس به بالا شهرستانی و بعد استانی باشد، بر همین اساس آزمون استخدام پتروشیمی بندر امام مبنی بر جذب ۳۵۰ نفر را با برگزاری جلسات متعدد پیگیری کردیم و خواستار جذب حداکثری نیروهای بومی در این آزمون شدیم.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام می کند: تنها حدود ۲۵ درصد از نیروهای پتروشیمی ها بومی بندرماهشهر هستند.

وی درباره اقدامات انجام شده پتروشیمی ها در بخش مسئولیت های اجتماعی بیان می کند: در بخش مسئولیت های اجتماعی اقدامات بسیاری صورت گرفته است و اگر بگوییم هیچ کاری نشده بی انصافی است؛ اما انتظار بیشتر برای ادای مطالبه به حق مردم داریم.