بر اساس پیش بینی ها و تحلیل های که در هفته های گذشته داشتیم آمادگی لازم برای پیک چهارم کرونا را داشتیم

دکتر فرامرز قلاوند پزشک متخصص بخش کرونای بیمارستان رامهرمز در گفتگو با خبرگزاری خورنا مطرح کردند:

بر اساس پیش بینی ها و تحلیل های که در هفته های گذشته داشتیم آمادگی لازم برای پیک چهارم کرونا را در رامهرمز داشتیم .همزمان با ورود این بیماری به شهرستان اهواز تمام ظرفیت های خود را در بیمارستان مادر و امام ره برای مهار این بیماری آماده کردیم و از این بابت هیچگونه نگرانی نداریم.

مسول بخش کرونای بیمارستان مادر افزودند که ویروس کرونا در پیک های قبلی بیشتر بزرگسالان را درگیر می کرد اما در ویروس جدید متاسفانه بیشتر بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را درگیر می کند و این باعث افزایش بیشتر بیماران شده است.

دکتر قلاوند در ادامه گفتگو مطرح کردند که این ویروس جدید بیشتر ریه افراد را درگیر می کند و مردم نسبت به سرفه ها و تنگی نفس ها بی توجه نباشند و با کوچکترین علایمی به مراکز درمانی مراجعه کند.از آنجایی که در زمستان هستیم امکان دارد مردم کرونا را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند لذا مردم تشخیص را به پزشکان بسپارند

ایشان افزودند قدرت سرایت و بیمار زایی این ویروس بیشتر هست و از مردم انتظار داریم نسبت به گذشته پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و امکان آن هست که کسانی که در گذشته کرونا گرفتند نیز مجددا به این ویروس ابتلا شوند.

دکتر قلاوند توصیه کردند تنها راه معالجه این ویروس پس از ابتلا مراجعه سریع به مراکز درمانی هست و اغلب کسانی که سریع مراجعه می کنند بهبودی بهتر پیدا می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *