رییس اتاق اصناف بندر ماهشهر: منتظر دستور وزارت صمت برای تایید انتخابات اتحادیه آریشگران و خیاطان زنانه هستیم

رییس اتاق اصناف بندر ماهشهر خوزستان گفت: با آغاز شیوع کرونا، اصناف بندرماهشهر مجبور به تعطیل کردن بازار شدند اما هیچ حمایتی از آن ها نشد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، لطف الله اصلاحیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتاق اصناف شهرستان بندرماهشهر در ده سال گذشته جز دو اتاق اصناف برتر استان بوده است.

وی ادامه داد: در دوران کرونا حدود ۱۰۰ کار گرافیکی برای فرهنگسازی و جلوگیری از ابتلا به کرونا طراحی شده و حدود ۸۰۰۰ پوستر 《ماسک بزنید》بین اصناف توزیع شده است.

نماینده اتاق اصناف استان خوزستان در کشور در خصوص مصوبه تعطیلی بازار به دلیل شرایط بحرانی کرونا گفت: با آغاز شیوع کرونا، اصناف بندر ماهشهر مجبور به تعطیل کردن بازار شدند اما هیچ حمایتی از آن ها نشد و هزینه آب و برق و مالیات را به طور کامل پرداخت کردند. به همین دلیل برای تعطیلی مجدد بازار، اصناف مقاومت می کنند.

اصلاحیان در خصوص اعتراضات به انتخابات صنف آرایشگران و خیاطان زنانه گفت: قانون نظام صنفی مصوبه ۲۸ آبان ۹۲ ذکر کرده که اعضای هیئت مدیره اتحادیه ها می توانند دو دوره در انتخابات شرکت کنند.

رییس اتاق اصناف بندر ماهشهر ادامه داد: اخیرا دو نفر با مراجعه به دیوان عدالت اداری کشور نسبت به این مصوبه اعتراض کرده و در این خصوص شکایت ثبت کرده اند.

وی افزود: انتخابات الکترونیکی صنف خیاطان و آرایشگران زنانه در سال جاری و قبل از صدور رای دیوان عدالت اداری برگزار شد که در دور اول به حد نصاب نرسید و به مرحله دوم کشیده شد.

اصلاحیان تصریح کرد:  در دور دوم نتایج مشخص شد و ۵ نفر انتخاب شدند. پس از این که نفرات انتخاب شدند، رای دیوان عدالت اداری صادر شد.

اصلاحیان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، دیوان عدالت، وزارت صمت و مجلس برای اصلاح قانون در حال مذاکره هستند. ضمن اینکه کمیسیون نظارت، انتخاب را تایید نکرد و هیچ اعتبار نامه ای تاکنون صادر نشده است. همچنان منتظر دستور وزارت صمت برای تایید انتخابات هستیم و هر دستوری صادر شود، بلافاصله اجرایی خواهد شد.