رییس اداره صمت بندرماهشهر: سه شرکت بزرگ توزیع روغن، مغازه داران را به خرید کالا به همراه روغن اجبار می کردند/ بیشترین تخلفات گرانفروشی روغن در بندر ماهشهر رخ داده است

رییس اداره صمت بندرماهشهر گفت: در چند ماه گذشته، حدود ۱۰۰ پرونده تخلف را به مرحله صدور حکم رساندیم اما تاکنون حکمی برای متخلفان صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، علی شریفات در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقتی کار را در بندرماهشهر تحویل گرفتم، وضعیت اتاق اصناف و اتحادیه ها مناسب نبود. اتاق اصناف حدود ۱۴۰ میلیون تومان بدهی معوقه داشت که با تلاش دوستان این بدهی به صفر رسید.

وی ادامه داد: وقتی به بندرماهشهر آمدم، روز سوم پشیمان شدم زیرا کارایی در این اداره به حداقل رسیده بود و وضعیت اداره نابسامان بود.

شریفات تصریح کرد: کل مجموعه صنعت، معدن و تجارت یک خودروی سازمانی داشت که با تلاش هایی که صورت گرفت، یک خودروی دیگر از استان به این اداره اختصاص یافت.

رییس اداره صمت بندرماهشهر عنوان کرد: در چند ماه گذشته حدود ۱۰۰ پرونده تخلف را به مرحله صدور حکم رساندیم اما تاکنون حکمی برای متخلفان صادر نشده است.

وی افزود: مردم می‌توانند از طریق شماره ۱۲۴ سازمان بازرسی تخلف صنف مورد نظر را گزارش دهند و کمتر از ۴۸ ساعت توسط بازرسان ما به این شکایات رسیدگی می‌شود.

شریفات در خصوص کمبود روغن در سطح شهرستان در بهمن ماه گفت: نیاز شهرستان به روغن در ماه ۹۰ تن است اما در بهمن ۱۰۰ تن روغن توزیع شده است. در استان خوزستان، بیشترین تخلفات در خصوص گرانفروشی روغن در
بندرماهشهر رخ داده است.

وی افزود: سه شرکت طبیعت، اویلا و رعنا برای فروش روغن، مغازه داران را  به خرید اقلام دیگر نظیر: تن ماهی اجبار می کردند.

شریفات در پایان تاکید کرد: برای این سه شرکت به دلیل فروش اجباری کالا صورتجلسه ای تنظیم و به ستاد تنظیم بازار استان استان فرستاده شد. پس از این اتفاق این شرکت ها سهمیه روغن شهرستان را کم کردند.