معاون درمان علوم پزشکی شهرستان شوشتر؛ آمار مبتلایان کرونا ۲ برابر شده است

معاون درمان علوم پزشکی شهرستان شوشتر گفت: از هفته گذشته تاکنون آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شوشتر دو برابر شده است

به گزارش خورنا شوشتر؛ نوذر کلانتر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون آمار مبتلایان کرونا در شهرستان شوشتر دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آینده کل بخش‌های کرونایی در شهرستان شوشتر تکمیل شود.

وی در خصوص اینکه حدود ۳۰ درصد نمونه‌های پی سی آر در این شهرستان مثبت هستند، افزود: ویروس کرونا در تمام نقاط شهرستان پخش شده است و به دلیل پراکندگی این ویروس در مناطق، امکان قرنطینه کردن یک نقطه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ۴۰ روز گذشته هیچ‌گونه فوتی در شهرستان شوشتر نداشتیم.

کلانتر با اشاره به اینکه یک مورد مشکوک مبتلا به کرونایی انگلیسی در شهرستان شوشتر وجود دارد، بیان کرد: با توجه به وجود آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی و رفت آمدهای موجود در بین شهرهای همجوار شاهد این ویروس در این شهرستان نیز خواهیم بود.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود که از ورود در مراسم‌های عزا و عروسی و مکان‌های عمومی خودداری کرده و بهداشت فردی و سه اصل مهم را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس رعایت کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه به ۱۱ نفر از کادر درمان شهرستان واکسن تزریق شده است، گفت: پس از تزریق واکسن سه نفر از تزریق کنندگان دچار درد با علامت‌های تب و لرز، درد بدن و ضعف شدند که پس از ۴۸ ساعت با درمان ساده برطرف شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول به ۱۱ نفر واکسن تزریق شد و بعد از ۲۱ روز نیز دوز دوم آغاز می‌شود.

کلانتر از راه‌اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان خاتم خبر داد و بیان کرد: کلینیک تنفسی به صورت ۱۶ ساعت در جنب بیمارستان خاتم الانبیا احداث شده است که در این کلینیک متخصص عفونی، پزشک عمومی و سایر خدمات انجام می‌شود که مردم می‌توانند برای انجام تست به این کلینیک مراجعه کنند.

 

خبرنگار: محسن علیخانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *