مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:

دو میلیون و چهارصد هزار خوزستانی تحت پوشش بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند اظهار کرد: برطبق برآوردهای صورت گرفته بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط استان هنوز فاقد دفترچه بیمه سلامت هستند که علت اصلی آن عدم مراجعه آنها برای دریافت دفترچه است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز علی خسروی در نشست خبری امروز یکشنبه سوم اسفند ۹۹ از راه‌اندازی ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان باوی خبر داد و افزود: ساختمان بیمه سلامت شهرستان گتوند نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت استان از نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند اظهار کرد: در حال حاضر آزمایشگاهها، مراکز تصویربرداری و داروخانه‌‌های خوزستان به صورت ۱۰۰ درصدی در بحث نسخه‌الکترونیکی با بیمه سلامت همکاری می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ضمن اشاره به رتبه دوم کشوری بیمه سلامت استان در زمینه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: در این طرح بیماران تحت پوشش بدون نیاز به دفترچه بیمه، تنها با ارائه کد ملی خود از تمام خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

خسروی یادآوری کرد: هدف اصلی اجرای طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک، آمار برداری دقیق از نوع بیماری‌های موجود در استان و نظارت بیشتر بر روند درمان بیماران از لحاظ استانداردهای کشوری و غیره است و به هیچ عنوان صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌های مربوط به صدور دفترچه در اجرای این طرح ملاک نیست.

وی از توقف طرح “ارزیابی وسع” متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: کلیه هزینه‌های بیمه شدگان بیمه سلامت در صورت مراجعه به بیمارستانهای دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه نیز ضمن اشاره به رایگان بودن کلیه هزینه‌های بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه گفت: در حال حاضر بیمه سلامت، بیش از ۴۲ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه کرده است.

خسروی در پایان با بیان اینکه دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند اظهار کرد: برطبق برآوردهای صورت گرفته بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط استان هنوز فاقد دفترچه بیمه سلامت هستند که علت اصلی آن عدم مراجعه آنها برای دریافت دفترچه است.