معاون درمان وزارت بهداشت:

تست کرونا از مسافران عراقی گرفته می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در مرزهای شلمچه و چذابه از مسافران عراقی تست PCR کرونا گرفته می‌‌شود و اگر جواب تست آنها منفی شد اجازه ورود به کشور را پیدا ‌می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر قاسم جان بابایی عصر امروز جمعه اول اسفند ۹۹ در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خوزستان گفت: امروز از بدو ورود به خوزستان از بیمارستانها و مراکز بهداشتی شهرهای شادگان، آبادان و اهواز بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در خوزستان شتاب گرفته است اظهار کرد: متاسفانه میزان بستری‌ها نسبت به هفته‌های قبل در استان خوزستان پنج تا شش برابر شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در نشست امروز ستاد کرونا خوزستان تصمیم گرفته شد که از تجمعات به عنوان اصلی ترین عامل شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود و توزیع ماسک رایگان نیز در مناطق کم برخوردار استان صورت بگیرد.

جان بابایی خاطرنشان کرد: در شهرستان شادگان که اعلام شده بود نوع جهش یافته بیماری از آنجا شیوع یافته است خوشبختانه مشاهده کردیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توسط مردم صورت می‌گیرد یعنی بیشتر مردم از ماسک استفاده می‌کردند و بازارهای شهر نیز تقریبا تعطیل بود.

وی بیان کرد: مهمترین نگرانی ما در استان خوزستان برگزاری مجالس عزا و عروسی است و اگر مردم و دستگاههای ذی‌ربط در جلوگیری از این تجمعات همراهی کنند بی‌شک سیکل بیماری کرونا در استان به زودی شکسته خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در جلسه امروز همچنین تصمیم گرفته شد که در مرزهای شلمچه و چذابه که اکنون برای یک هفته بسته شده است پس از بازگشایی، از مسافران عراقی تست PCR کرونا گرفته شود و اگر جواب تست آنها منفی شد اجازه ورود به کشور را پیدا کنند.

جان بابایی ادامه داد: همچنین در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرد که از طریق کیت‌هایی که وزارت بهداشت در اختیار آنها قرار می‌دهد در فرودگاهها و ترمینالهای استان شرایط انجام تست سریع یا Rapid کرونا را نیز فراهم کنند تا مسافرانی که می‌خواهند از استان خارج شوند ابتدا تست بدهند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای توسعه زیرساخت‌های بخش درمان استان گفت: به زودی در بیمارستانهای سینا کارون، الوار گرمسیری و بهبهان بخش اورژانس راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ تخت آی‌سی‌یو در خوزستان راه‌اندازی شده است اظهار کرد: در هفته آینده ۵۰ تخت دیگر نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.