مشکل بی آبی بخش سوسن را تا سال آینده ریشه کن می‌کنیم

خورنا_  مشکل بی آبی بخش سوسن را تا سال آینده ریشه کن می‌کنیم

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در دهستان سوسن شرقی ایذه اظهار کرد:

مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه سوسن شرقی بالغ بر سه سال است که در حال خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، آبادانی و پیشرفت است.

در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی، پروژه‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، اقتصادی و همچنین پروژه‌های سلامت اقدامات متفاوتی صورت گرفته است.

یکی از دغدغه‌های چند ساله‌ مردم طغیان رودخانه بوده که به همت مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش زیادی از مسیر رودخانه از سمت خانه‌های مسکونی انحراف داده شد که به عنوان یک پروژه لایروبی تعریف می‌شود.

دکل‌های فشار قوی نیز توسط دوستان جهادی در مجموعه گروه جهادی ثامن‌الائمه برقرار شد که پابه‌پای ما هستند.

ما در هر منطقه‌ دهستان هدف یک گروه جهادی معین داریم و بعضی مواقع با توجه به نیاز تا دو الی سه گروه جهادی نیز مستقر می‌شود.

یک پروژه آبرسانی روستا که بسیار سخت و طاقت‌فرسا اما شیرین و از مطالبات سردار شاهوارپور بود امروز به یاری خدا خط لوله و مخزن ذخیره آب آن به بهره‌برداری می‌رسد.

طی این پروژه حداقل پنج روستا آبرسانی خواهد شد و دوستان جهادی در شرایطی بسیار سخت این لوله‌ها را بر شانه‌های خود حمل و بیش از سه کیلومتر را در شیب بالای ۳۰ درجه و کوهستان طی کردند تا الحمدلله کار به این کیفیت برسد و تعجب و تحسین دوستان آبفا را برانگیزد.

یک پروژه دیگر در مجموعه تلخاب داشتیم که حدود چهار هزار و ۷۰۰ متر در مسیری مشابه آبرسانی شد.

آب شرب پایداری در این مناطق وجود نداشته اما در حال حاضر با اقداماتی که انجام شده و در فازهای دیگر پروژه با تجهیزات تخصصی بالغ بر یک میلیارد تومان انشالله پایداری انجام و آب شرب ۱۹ روستا به همت نیروهای جهادی و انقلابی پایدار خواهد شد.

برنامه ما محدود به اقدامات عمرانی نیست و در کنار این اقدامات در امورات مختلف فرهنگی نیز فعالیت شده است.

از اقدامات سلامت نیز نباید غافل شد و گروه‌های متفاوتی طی این سه سال در اینجا خدمت کردند.

اقدامات فراوانی صورت گرفته اما حجم محرومیت بسیار بالا است اما این حجم محرومیت ما را به زانو درنیاورده است و در کنار مردم حضور داریم.

بنا داریم که اگر خداوند توفیق داد در سال ۱۴۰۰ هیچ روستایی در دهستان سوسن از مشکل بی‌آبی رنج نبرد و ریشه‌کن خواهد شد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *