کرونای جدید در کمین کودکان/ تست کرونا کودک یک‌ساله در ایذه مثبت شد

خورنا_ تست کرونا کودک یک‌ساله در ایذه مثبت شد.

اورکی رییس بیمارستان شهدای ایذه عنوان کرد: سن ابتلا به کرونا در ایذه کاهش یافته و اخیرا یک کودک شیرخوار با سن کمتر از یکسال با تست پی‌سی‌آر مثبت در بیمارستان شهدای ایذه بستری شده‌است. پدر و مادر این کودک نیز به کرونا مبتلا شده بودند اما نیازی به بستری آنها نیست.

پرونده پزشکی این کودک نیز برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت ارسال شد تا به‌عنوان یک نمونه نادر به دست سازمان بهداشت جهانی برسد.

تاکنون هیچ مدرکی دال بر ابتلای این کودک به کرونای انگلیسی به دست نیامده است اما فراموش نکنیم که کرونای جدید تمام سنین را درگیر می‌کند.

باور قبلی راجع‌به اینکه کرونا فقط افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد در پیک چهارم کاملاً تغییر کرده است، وقتی کودک زیر یکسال درگیر کرونا شده و کارش به بستری کشیده شده است باید زنگ هشدار را به صدا درآورد.

متوسط سن بیماران بستری‌ در بخش آی‌سی‌یو کرونا بیمارستان شهدای ایذه از ۶۵ سال در ماه‌های گذشته به ۵۵ سال در بهمن رسیده است، این آمار نشان می‌دهد که سن افرادی که کار آنها به بخش مراقبت‌های ویژه کشیده می‌شود کاهش یافته‌است.

متاسفانه با وجود هشدارهای مداوم هنوز خیلی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با این شرایط باید بگویم که ایذه روزهای سختی را در پیش دارد.

با توجه به اینکه این شهرستان در مراسم عزا و عروسی بافت ایلیاتی دارد، کار سخت‌تر خواهد شد و اگر پیک چهارم کرونا جدی گرفته نشود، نام ایذه این‌بار بخاطر آمار کرونا صدر اخبار قرار خواهد گرفت.

مراسم عروسی و عزا را به عنوان عوامل اصلی شیوع کرونا در ایذه است، از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز میزان افراد بستری در بخش آی‌سی‌یو کرونا بیمارستان شهدای ایذه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است، این آمار در بخش داخلی کرونا از ۱۰۰ درصد نیز بیشتر شده است.

کرونای انگلیسی در ایذه؟ تاکنون آماری از این ویروس در ایذه به دست نیامده است اما با توجه به اینکه این نوع از کووید، قابلیت سرایت پذیری و کشندگی بیشتری دارد و سنین بیشتری را درگیر می‌کند احتمال اینکه به صورت مخفی و ناقل وجود داشته باشد یا در روزهای آینده در ایذه شیوع پیدا کند بسیار زیاد است.

در یک هفته اخیر ۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. مردم باید هشدارها را جدی بگیرند، ستاد کرونای شهرستان تصمیم به تعطیلی آرامستان‌ها گرفته است، از مردم خواهش می‌کنیم از حضور در این اماکن پرهیز کنند.

انتهای پیام/