احتمال وجود کرونای انگلیسی در شوشتر؛ درخواست رئیس دانشکده علوم پزشکی برای قرنطینه کامل شهرستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا انگلیسی در شهرهای جنوبی خوزستان گفت : با توجه به آمار فزاینده کرونا در شوشتر و همچنین ارتباطات گسترده بین مناطق مختلف استان، از فرماندار محترم درخواست کردیم به منظور کنترل بیماری قرنطینه کامل شهرستان را در دستور کار قرار دهند

مجتبی کلانتر با اعلام این خبر افزود: متاسفانه نمونه هایی از ابتلا به کرونا انگلیسی در شهرستان های جنوبی خوزستان شناسایی شده و گزارشاتی از وجود این بیماری در شهرستان های همجوار وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ارتباطات گسترده همشهریان با دیگر مناطق استان، احتمال وجود گونه جهش یافته کرونا در شوشتر که سرعت انتقال و بیماری زایی آن بسیار زیاد است به شدت وجود دارد.

کلانتر عنوان کرد: در حال ارسال نمونه ها به انستیتو پاستور تهران هستیم که در صورت وجود گونه انگلیسی به سرعت شناسایی و اعلام گردد.

با توجه به اهمیت موضوع و خطرات پیش رو از فرماندار محترم درخواست کردم که قرنطینه کامل را در شهرستان ایجاد کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: به مردم عزیز هشدار می دهم که اگر نکات حفاظتی را رعایت نکنند، از ماسک استفاده نشود و تجمعات برگزار شود روزهای بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.

وی عنوان کرد : امید است همچون سال گذشته که با اقدامات بسیار مناسب توانستیم بیماری را کنترل کنیم بار دیگر بتوانیم از این گردنه خطرناک با همدلی و همراهی مردم و مسئولین عبور کنیم.

 

خبرنگار: محسن علیخانی