مجتمع شیلات اندیمشک مقدمه گسترش شیلات و زنجیره تولید محصول در استان است

به گزارش خبرگزاری خورنا از اندیمشک، فتح اله ابوعلی در آئین بهره برداری از مجتمع شیلات اندیمشک اظهار کرد: مجتمع شیلات اندیمشک مقدمه گسترش شیلات و زنجیره تولید محصول در استان خوزستان است.

وی با بیان این که مجتمع شیلات اندیمشک پس از یک دهه به بهره برداری رسیده است، افزود: زیرساخت های این طرح و احداث استخرهای آن به اجرا رسیده و با حضور سرمایه گذار و رفع مشکلات این طرح، مجتمع شیلات اندیمشک به مرحله تولید و ایجاد اشتغال رسیده است.

رئیس سازمان شیلات استان خوزستان با اشاره به ظرفیت های متعدد استان خوزستان، عنوان کرد: کارهای عمرانی بزرگی در خوزستان به اجرا رسیده است اما این استان باید در زمینه تولید و پرورش ماهی، فولاد و حوزه های مختلف کشاورزی به جایگاه استان های برتر و نخست کشور تبدیل گردد.

وی با بیان این که در بحث ماهیان سردابی و به دلیل اقلیم خوزستان سهم زیادی در تولید ماهیان سردابی کشور نداریم، گفت: حدود نیم درصد از تولیدات ماهیان سردابی کشور در اختیار خوزستان است.

ابوعلی بیان کرد: ظرفیت تولید ماهیان سردابی در استان خوزستان در سال ۹۸ هزار تن بود و این ظرفیت امسال با ۴۰ درصد افزایش به ۱۴۰۰ تن رسیده است اما ولی اختلاف تولید کنونی با جهش های ۴۰ یا ۵۰ درصدی جبران نمی شود با توجه به ظرفیت مناطق غربی و شرقی و شمالی استان می توان سرعت رشد ماهی های سردابی خوزستان را تسریع کرد.

وی با اشاره به طرح پرورش ماهی در اندیکا ظرفیت تولید این پروژه را در مرحله نخست ۷۷۰ تن دانست و با اشاره به لزوم تکمیل زیر ساخت های این طرح، افزود: مجتمع پرورش تولید ماهی در اندیکا در سه مرحله به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از دو مرحله دیگر و در هر مرحله ۱۵۰۰ تن به تولید ماهی استان افزوده می شود.

رئیس سازمان شیلات استان خوزستان، ظرفیت تولید مجتمع شیلات اندیمشک را ۲۶۰۰ تن دانست و با بیان این که اگر در این طرح پرورش ماهی به صورت متراکم انجام شود امکان تولید ۳۵۰۰ تن ماهی در آن وجود دارد.

وی مجتمع شیلات اندیمشک را زنجیره تولید ماهی در استان خوزستان دانست و با اشاره به لزوم بهره برداری از مراحل ساخت و تکمیل آن در کم ترین زمان ممکن، خاطر نشان کرد: مجتمع شیلات اندیمشک مقدمه پیشرفت و گسترش این صنعت در خوزستان بوده و با بهره برداری از این طرح متقاضیان دیگر نیز برای حضور در این صنعت وارد عمل شده اند.

ابوعلی ادامه داد: فراوری، سردخانه،بسته بندی و صادرات منطقه و احداث یک بارانداز برای گسترش صادرات ماهی از جمله دیگر بخش های طرح مجتمع شیلات اندیمشک است.

به گزارش خبرگزاری خورنا مجتمع شیلات اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری و با بهره برداری کامل از این طرح، ۱۵۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می شود .

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *