مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان : بندر سجافی به سیستم اطفای حریق مجهز شد

دریس گفت: بهره برداری از سیستم اطفای حریق بندر سجافی با هدف ارتقای ایمنی شناورها انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا ” عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سیستم اطفای حریق بندر تجاری سجافی با هدف ارتقای ایمنی شناورها، صیانت از اموال عمومی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مقامات و اعضای شورای اداری هندیجان به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اینکه برای احداث این پروژه عمرانی حدود ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است، افزود: این سامانه مشتمل بر یک مخزن با گنجایش ۱۸۰ مترمکعب است که آب مورد نیاز برای ۲ پمپ با فشار ۱۲ بار را تأمین می‌کند.

دریس با اشاره به ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طراحی این سامانه بیان داشت: یکی از این ۲ پمپ با برق اضطراری (سوخت دیزل) و دیگری با برق شهری تغذیه می‌شود، همچنین این سامانه با حدود ۴۰۰ متر لوله‌کشی در اسکله بندر سجافی، از ۲ علمک پرتاب آب (مانیتور) برخوردار است که همه محدوده اسکله را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بندر تجاری سجافی در ۳۷ کیلومتری شهرستان هندیجان از طریق رودخانه زهره در غرب خوزستان به خلیج فارس متصل و با برخورداری از سه هکتار مساحت و ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن کالا، برای شناور‌های زیر ۵۰۰ تن طراحی و از سال ۱۳۸۵ در چرخه بهره برداری عملیاتی قرار گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *