اجرای عملیات مسیر دوم فیبر نوری هندیجان به شهر زهره

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از اجرای عملیات مسیر دوم فیبر نوری هندیجان به شهر زهره در نهمین روز از دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا ” رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان  گفت: عملیات مسیر دوم فیبر نوری هندیجان به شهر زهره در نهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

او با بیان اینکه این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است، افزود: اهمیت این پروژه به این دلیل است که در صورت قطع ارتباطات هندیجان به دلایل مختلف از جمله حفاری‌های بدون هماهنگی با مخابرات، ارتباطات در این شهرستان با وجود مسیر دوم ارتباطی فیبرنوری، پایدار است و مشترکان بدون اختلال و قطعی، از شبکه ارتباطی مطلوب و با کیفیت بهره مند می‌شوند.

فلاح زاده اظهار داشت: ارتباطات هندیجان به دفعات به دلیل بی احتیاطی و حفاری‌های بدون هماهنگی قطع شده است که با ایجاد مسیر ارتباطی دوم و قرار گرفتن شهرستان در رینگ ارتباطی استان، مشکل قطعی و اختلال شبکه ارتباطی در این منطقه برطرف می‌شود.

 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان تصریح کرد: همچنین در این آیین از طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مخابرات با حضور نماینده مردم شهرستان امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، امام جمعه، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فرماندار و رئیس و کارکنان مخابرات هندیجان و دیگر مسئولان محلی با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۳۴۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال و با هدف توسعه و پایداری ارتباطات در سطح استان اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این پروژه‌ها شامل؛ توسعه مشترکان تلفن ثابت به تعداد ۱۳ هزار و ۶۴۹ شماره، توسعه مشترکان باند پهن ۲۳ هزار و ۲۳۱ پورت، توسعه FTTH  ۲ هزار و ۴۳۲ پورت، توسعه فیبر نوری به طول ۲۱۰ کیلومتر، نصب و راه اندازی سایت جدید همراه اول به تعداد ۸۶ سایت، توسعه و ارتقای تکنولوژی ۲G همراه اول، ۹۸ سایت، توسعه و ارتقای تکنولوژی ۳G همراه اول، ۱۹۰ سایت و توسعه و ارتقای تکنولوژی ۴G همراه اول به تعداد ۴۰۵ سایت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *