مدیرکل شیلات خوزستان:

ظرفیت تولید ماهی سردآبی در خوزستان شش برابر می‌شود

مدیرکل شیلات خوزستان از رشد ۴۰ درصدی تولید ماهیان سردآبی استان طی سالجاری خبر داد و عنوان کرد: با طرحهای توسعه‌ای که در آینده اجرایی می‌شوند شش برابر به ظرفیت تولید فعلی ماهیان سردآبی استان نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻪ ﺍﺑﻮﻋﻠﯽ امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ در مراسم انعقاد تفاهم نامه ایجاد مرکز توسعه و توان افزایی مرکز شیلات ایران در خوزستان گفت: استان خوزستان ۱۰ درصد تولیدات شیلاتی کشور را دارد و در بخش پرورش ماهیان گرمابی نیز دارای مقام اول کشور است.

وی با بیان اینکه طی سالجاری ۲۵ میلیون بچه ماهی در آبهای داخلی استان رهاسازی شده است اظهار کرد: با توجه به کارهای بسیار خوبی که در زمینه راهسازی و بازسازی ذخایر آبی استان در طول سال صورت می‌گیرد ما در بحث صید ماهی در آبهای داخلی نیز رتبه نخست کشوری را داریم.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه از رشد ۴۰ درصدی تولید ماهیان سردآبی استان در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: با طرحهای توسعه‌ای که در آینده اجرایی می‌شوند شش برابر به ظرفیت تولید فعلی ماهیان سردآبی استان نیز اضافه خواهد شد.

ابوعلی در پایان ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه ایجاد مرکز توسعه و توان افزایی مرکز شیلات ایران در استان خوزستان گفت: با اجرای این تفاهم که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان شیلات ایران و استانداری خوزستان منعقد شده است، نه تنها زنجیره تامین، تولید و فروش محصولات آبزی پروری استان کامل می‌شود بلکه شاهد توسعه و اشتغال پایدار نیز در منطقه خواهیم بود.