محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان شوشتر؛ مراسم خاکسپاری اموات تنها بین ساعات ۵ تا ۸ صبح مجاز است

فرماندار شوشتر گفت: با توجه به تصویب شورای تامین و با هدف به حداقل رساندن تجمعات جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسمات تدفین و تشییع در شهرستان از این به بعد و تا اطلاع ثانوی بین ساعات ۵ تا ۸ صبح مجاز خواهد بود.

حسین پنبه دانه پور صبح امروز در نشست شهرستانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق بررسی ها و نظرات متخصصان امر، پیک بعدی کرونا ویروس در راه است و با توجه به اخباری که در این روزها منتشر می شود، با افزایش مبتلایان در روزهای آتی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین باید تجمعات را به حداقل رسانده و پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته رعایت کنیم. ظاهراً پیک جدید، افراد بین ۱۵ تا ۳۵ سال را بیش از سایرین درگیر می کند که نیاز است علاوه بر دیگر افراد جامعه و دارای بیماری زمینه ای، این رده سنی هم توجه بیشتری به رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شوشتر با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی در ادارات بیان کرد: اپلیکیشن ماسک یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از ورود ویروس به محل کار دستگاه ها و ادارات است و باید این مسئله توسط همه اجرا شود. هر شخصی که توسط این برنامه آلوده به ویروس کرونا معرفی شود، نباید خدماتی دریافت کند.

پنبه دانه پور با تقدیر از اجرای مناسب طرح شهید سلیمانی در شوشتر گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان انصافاً تاکنون ستودنی بوده و من از همه دست اندرکاران این موضوع تشکر می کنم. اما به خاطر کم شدن آمار در هفته های اخیر متاسفانه شاهد کمرنگ شدن رعایت پروتکل ها بودیم.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه ها و ادارات و مردم عزیز مجدداً باید با انگیزه ای بیش از پیش وارد عمل شده و با حساسیت بیشتری نسبت به مبارزه با ویروس اقدام کنیم. در حال حاضر در هفته یازدهم از اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم و از امروز باید مجدانه تر پای کار بایستیم.

در زیر برخی از مصوبات دیگر این جلسه را می خوانید:

هرگونه خاکسپاری و تشییع جنازه و تحویل جسد به خانواده بدون نامه از پلیس که به شهرداران خواهد بود، ممنوع است.

گروه ۴ صنفی و همچنین اماکن ورزشی، استخرها و … مجدداً و بنا به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل خواهند بود.

تالارها و سالن ها از هفته آینده بنا به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل می شوند.

رستوران ها صرفاً می توانند با رعایت موارد بهداشتی پذیرایی داشته باشند. همچنین برگزاری مراسم های جشن یا عزاداری در رستوران ها ممنوع است.

شعبه ویژه بهداشت با همکاری دادستان محترم در دادگستری شهرستان و برای رسیدگی سریع به جرائم مربوط به تخلفات بهداشتی ایجاد خواهد شد.

خانه باغ هایی که اقدام به تجمع یا برگزاری مراسم می کنند بدون هیچ اخطاری نسبت به پلمب آن ها اقدام می شود.

تردد خودروها در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع خواهد بود. بنابراین اصناف باید قبل از ساعت ۲۱ تعطیل کنند که مورد جریمه قرار نگیرند.

ادارات غیر از ارگان های امدادی و عضو ستاد مقابله با کرونا و مدیریت بحران دو سوم شان در محل کار حاضر و یک سوم دیگر به صورت دورکاری خواهند بود.

نانوایی ها حتما باید نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند، در غیر این صورت برخورد جدی مانند قطع سهمیه آرد و پلمب صورت می گیرد.

خبرنگار: محسن علیخانی