رفع شکستگی مخزن در صیدگاه بندر بحرکان 

به گزارش خبرگزاری خورنا “رئیس شیلات بندر هندیجان گفت: مشکل مخزن شکسته در صیدگاه بندر بحرکان با پیگیری‌های مستمر رفع و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شد.

فلامرز مزارعی رئیس شیلات هندیجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده مخزن شکسته در صیدگاه بندر بحرکان که خطرات جانی و مالی برای صیادان و فعالان در این منطقه داشت، رفع و از بروز حوادث جلوگیری شد.

او افزود: این اقدام با پیگیری‌های اداره شیلات این شهرستان، مصوب در ستاد امنیت دریانوردی استان خوزستان و همچنین بازدید کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) و حراست منطقه نفتی بحرکان و نیرو‌های نظامی مرزبانی انجام شده است.

مزارعی با بیان اینکه مخزن مذکور با تلاش غواصان منطقه نفتی بحرکان جدا و به اسکله بحرکان هدایت و با یاری خداوند این مشکل بزرگ حل شد که خوشحالی صیادان و ملوانان را در پی داشت، اظهار کرد: در بندر بحرکان بیش از ۴۰۰ فروند قایق صیادی وجود دارد و ۶ هزار صیاد از طریق صید آبزیان علاوه بر امرارمعاش، نیاز مردم و بازار به محصولات دریایی شامل انواع ماهی و میگو را فراهم می‌کنند.

بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس و از توابع هندیجان و در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است و بزرگ ترین اسکله صیادی ایران با طول تقریبی یک هزار و ۵۵۰ متر در این بندر قرار دارد و می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های توریستی و تفریحی این شهرستان نیز به شمار می‌رود، ضمن اینکه اسکله بحرکان صیدگاه میگو (میگو ببری و سفید) و ماهی است.