آغاز پیک چهارم کرونا در شهرستان بندرماهشهر/ ۲۷مبتلای جدید در شبانه روز گذشته شناسایی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر از سیر صعودی همه گیری کرونا و آغاز پیک چهارم این بیماری در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد شنبدی روز پنجشنبه ۱۶ بهمن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خورنا اظهار داشت: متاسفانه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد امروز دچار بحران افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان بندرماهشهر شویم به طوری که در شبانه روز گذشته ۲۷مورد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان شناسایی شده که ۷ نفر از آن ها در بیمارستان بستری شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا را در این شهرستان ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: افزایش سه برابری مبتلایان باعث شد شب گذشته در بیمارستان های سطح شهرستان با کمبود تخت مواجه شویم بنابراین صبح امروز حدود ۱۵ تخت به بخش بیماران کرونایی بیمارستان های حاجیه نرگس معرفی و نفت اضافه کردیم و اگر وضع به همین منوال پیش رود مطمئنا با پیک شدیدی مانند پیک تابستان گذشته که تعدادی زیادی از همشهریان را از دست دادیم، مواجه خواهیم شد.

شنبدی پیشگیری را بهترین راه مقابله با کرونا برشمرد و گفت: بارها گفته ایم این بیماری در حال حاضر درمان ندارد و تنها علاج پیشگیری است، تخت های ما ممکن است پر شود ، کادر درمان به دلیل طولانی شدن بیماری خسته شده اند و تعدادی نیز خود بیمار شدند لذا از همه شهروندان به خصوص افراد مسن و افرادی که سابقه ی بیماری زمینه ای دارند درخواست می کنم فقط به جهت انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند و اکیدا از برگزاری نشست های دورهمی و خانوادگی بپرهیزند، فاصله اجتماعی را رعایت نمایند و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: متولیان امر صنعت و ادارات نیز سرویس کارکنان خود را به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی رصد نمایند و تا آنجا که امکان دارد شیفت های خود را طوری ببندند که با کمترین رفت و آمد و تجمع روبرو شوند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا بندرماهشهر تصریح کرد: روز شنبه جلسه ی ویژه ستاد کرونا در سطح شهرستان برگزار و در این جلسه در خصوص افزایش محدودیت ها تصمیم گیری خواهد شد و با توجه به شرایط، سطح بازگشهاییها را کاهش خواهیم داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با کوچکترین علائم ویروس کرونا به مراکز ۱۶ ساعته شبکه بهداشت و درمان در بندرماهشهر و بندرامام مراجعه کنند تا در صورت لزوم بستری شوند.

شنبدی در پایان همه ی مسئولان را به یاری طلبید و گفت: به هر حال این بیماری یک بیماری ملی است و انتظار است همه مسئولان به کمک آیند و بخصوص می توان در قالب اجرایی کردن طرح شهید سلیمانی اقدامات خیلی خوبی را در زمینه غربالگری بیماران کرونایی و اطرافیان آنها انجام داد تا با یاری هم این پیک را هم کنترل و تبعات آن را به حداقل برسانیم .