ممنوعیت صید ترال میگو سفره صیادان هندیجانی را خالی کرد

با اعلام ممنوعیت صید ترال میگو در بندر بحرکان هندیجان، صیادان و نان آوران خانواده در این شهرستان خانه نشین شده اند.

صادق دهقانی یکی از صیادان فعال در بندر بحرکان هندیجان  گفت: در فصولی از سال صید ترال میگو در بندر بحرکان ممنوع می‌شود و اجازه صید نداریم و باید تا زمان صدور مجوز بیکار بمانیم.
او صید ماهی و میگو را تنها راه امرار معاش صیادان این شهرستان عنوان کرد و افزود: صید ترال میگو از سوی شناور‌های صیادی بندر دیلم در آب‌های بندر بحرکان با عمق کم ممنوع شده، این در حالی است که شناور‌های استان بوشهر در فصول مختلف سال بدون توجه به ممنوعیت‌ها مبادرت به صید غیر مجاز آبزیان می‌کنند.
دهقانی به وجود بیش از ۵۰۰ فروند شناور صیادی در هندیجان اشاره و بیان کرد: بیش از ۲ هزار صیاد که نان آور خانواده هستند و از طریق صید ماهی و میگو و عرضه به بازار روزگار می‌گذرانند در بندر بحرکان فعالیت می‌کنند و نقش مهمی در تامین نیاز مردم به غذا‌هایی دریایی دارند
این صیاد هندیجانی به نمایندگی از سایر صیادان قصد داشت اعتراض و گلایه خود را به گوش مسئولان برساند، اظهار داشت: صیادان جزو بسجیان دریایی محسوب می‌شوند در همه مانور‌های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس کسی ومسئولی هم هست که این صداها ودرد صیادان رو بشنود؟؟؟؟؟؟ مسئولان هندیجان فقط به فکر میز ومنافع خودشون هستن وشکمشون به راحتی پر میشه هر چه بدبختی است برای صیادان هندیجانی است.مسئول شیلات هندیجان در خواب زمستانی بسر میبره