پیام تشکر از جناب آقای پورنگ مکوندی وکیل پایه یک دادگستری و خانواده محترم حاج علی شریفی

خورنا – فرزادشعبانی

به قلم محمد حسین سرانجام فرهنگی بازنشسته

بی شک سابقه ادعای موقوفه بودن زمین های شهرستان رامشیر از یک قرن گذشته است ادعایی که حسینقلی خان مافی درسال ۱۲۸۷ ه.ش در وصیت نامه خود به آن اشاره می نماید ولی هیچگاه نه در زمان وقف نمودن و نه پس از آن نه خود و نه خانواده ایشان مدرکی دال بر مالکیت ایشان ارائه ننمودند.

در طول این یک قرن پرفراز و نشیب همواره مردم رامشیر معترض موضوع بودند. زیرا آن ها بودند که سال های سال بر روی این زمین ها کشاورزی نمودند و آن ها را احیاء کرده بودند. به همین دلیل چه در زمانی که بانو بتول مافی دختر حسینقلی خان در قید حیات بودند و چه بعد از آن به محاکم قضایی مراجعه و طرح دعوی نمودند و بعضا در دادگاه بدوی نیز حاکم شدند درطول این ایام نیز شهروندانی بودند که درپلاک ۴۹ شهر رامشیر سندشش دانگ به نام آنان صادر شد.

در طول این سال ها تلاش های زیادی برای حل و فصل موقوفه صورت پذیرفت ولی قاطبه مردم رامشیر بدلیل فقدان مدارکی دال بر مالکیت حسینقلی خان اقناع نمی شدند و از طرح های پیشنهادی استقیال نمی نمودند.

لذا در این برهه زمانی استدلال ها و مدارک متقن و اشرافیت کامل وکیل توانمندی همچون جنابعالی و پیگیری مستمر خانواده محترم شریفی و سایر شاکیان در طول این دو،سه سال اخیر بعد از یکصدسال اولین رای قطعی توسط دادگستری استان خوزستان به نفع صاحبان اصلی زمین ها صادر گردید و موجی ازشور و شعف و شادی در بین مردم رامشیر ایجاد نمودکه بلاخره بعد از سال ها تلاش و پیگیری در احقاق حق خود توانستند حقانیت خود را ثابت نمایند و خط بطلان بر ادعای موقوفه بودن زمین ها ترسیم نمایند.

لذا ضمن عرض تبریک به جناب آقای دکتر پورنگ مکوندی وکیل شجاع و توانمند و خانواده محترم شریفی و تمامی احاد مردم رامشیر امیدواربم سایر مالکان نسخ کشاورزی و پلاک ها به تاسی از اقدام شجاعانه شما و فتح الباب اخیر نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایند. و البته تلاش های جناب آقای متینیان نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که تا کنون مجدانه پیگیر موضوع بودند و همچنین فرماندار محترم شهرستان می تواند کار ساز باشد.

بی شک رای شجاعانه و عادلانه دادگاه بدوی شهرستان رامشیر و رای قطعی دادگاه تجدید نظر استان خوزستان مایه مباهات و فخر دستگاه قضایی کشور خواهد بود. و محققاً وجود چنین قضات عادل و مستقل در دستگاه قضا حاکی از سیستم قضایی پویا، توانمند و بروز بوده و مطمئناً مردم شهید پرور رامشیر قدردان این موهبت الهی خواهند باد.