برگزاری دومین همایش جاده راه ولایت در خرمشهر

خورنا: سعید رشنو در مراسم نمادین دومین همایش دو استقامت “جاده راه ولایت امام رضا(ع)” در یادمان شهدای شلمچه اظهار داشت: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند.
رئیس اداره تربیت‌بدنی خرمشهر اضافه کرد: و سرانجام به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.
وی افزود: حرکت نمادین دومین همایش دو استقامت برای دومین سال متوالی است که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان آستان قدس رضوی و استان خوزستان انجام می‌شود.
رشنو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ نفر از ورزشکاران “جاده راه ولایت” با دو استقامت به صورت ماراتن و یا پیاده روی از شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر به آبادان، اهواز، بهبهان و استان فارس، یزد و در نهایت به مشهد مقدس مسافت یک‌هزار و ۹۶۶ کیلومتر را طی خواهند کرد.
به گفته وی این کاروان از امروز تا ۱۷ مهر مصادف با روز ولادت حضرت امام رضا(ع) مسیر راه ولایت را ادامه خواهند داد.
رئیس اداره تربیت‌بدنی خرمشهر ادامه داد: این افراد در طول مسیر به هر استانی که می‌رسند با الحاق ورزشکاران دیگری، به مسیر خود ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه باید هفته دفاع مقدس را ارج نهاد و یاد شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی کشورمان را زنده نگه داشت اظهار داشت: هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به خود ببالد و آن بزرگمردان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند.
گفتنی است ورزشکاران و دوندگان آستان قدس رضوی و استان خوزستان امروز با برگزاری دعای زیارت عاشورا با حضور مسئولان استانی و محلی در یادمان شهدای شلمچه این حرکت نمادین را آغاز کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *