سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان برگزار می‌شود

خورنا: فرماندار هندیجان از برگزاری سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس در اردیبهشت ماه ۹۲ در بندر بحرکان در شهرستان هندیجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌الهی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی سومین کنگره شعر ملی خلیج فارس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خلیج فارس، منطقه تمدن ایرانیان است.

وی افزود: خلیج فارس از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، ورود ایرانیان را به چشم دیده و میزبان این مردمان بوده است.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: خلیج همیشه فارس بزرگترین راه دریایی و دروازه تجاری و ترقی جهان محسوب می‌شود و همواره هویت ایرانیان را به رخ جهانیان می‌کشاند.

وی اضافه کرد: این خلیج متعلق به یک قوم یا یک شهر نیست بلکه به همه ایرانیان تعلق داشته و با وجود همه مردمان این سرزمین عجین شده است.

فرج‌الهی با بیان اینکه هیچ دولت و سیاست‌گذاری نمی‌تواند این خلیج را از ایرانیان بگیرد، گفت: باید چون گذشتگان‌ بتوانیم به بهترین شکل از حریم خلیج همیشه فارس محافظت کرده و آن را از دشمنان و بیگانگان مصون داریم.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس ریشه در تاریخ و تمدن ایرانیان دوانده است، تصریح کرد: با بضاعت کمی که داریم هر ساله کنگره شعر ملی خلیج فارس را در دل دریا برگزار کرده و با این حرکت چشم منفعت طلبان و سودجویان به اراضی کشور را کور خواهیم کرد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: این کنگره برای سومین سال متوالی اردیبهشت ماه سال ۹۲ در سواحل آب‌های خلیج فارس در بندر بحرکان هندیجان برگزار و میزبان شاعران مطرح است.

وی بیان کرد: کشور ما با برخورداری از ظرفیت‌های بالای تجاری، اقتصادی همواره در معرض دست درازی قرار داشته اما ملت قهرمان پرورمان هیچگاه اجازه تعرض را به دشمنان نداده و نخواهند داد.

فرج‌الهی در پایان اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی صحتی بر این ادعاست و در آن دوران نظام و انقلاب تنها با رشادت و ایثارگری‌های مردم کشورمان بود که تا به امروز استوار و مقاوم ایستاده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *