اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی آبادان

خورنا: شهردار آبادان از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان از محل درآمدهای جاری شهرداری به توسعه شهری و جلوگیری از تعطیلی پروژه‌های عمرانی آبادان خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تعطیلی پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها در سال جاری مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از محل درآمدهای جاری شهرداری در جهت عمران و توسعه شهری هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در شهرستان اجازه نمی‌دهیم بحث تحریم‌ها و مشکلات دیگر در پیشرفت و افتتاح آن خللی وارد کند، پل کابلی امام رضا(ع) بوده که با همکاری طرف چینی در حال انجام است.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکاران چینی‌ در حال نصب کابل‌ها بر روی پل هستند و طبق پیش بینی صورت گرفته نصب کابل‌ها تا ۱۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد.

*افتتاح چندین پروژه عمرانی و شهری در آبادان

وی همچنین با اشاره پروژه‌های در دستور کار شهرداری گفت: ساخت پارک‌ها از جمله فاز دوم پارک معلم، پارک دوم مهر، پارک فیه و بوستان در مسیر فرودگاه به منظور افزایش فضای سبز شهری به میزان ۱۰ ها هکتار و با هدف ایجاد نشاط و شادمانی در میان مردم تا پایان امسال به مرحله اتمام و بهره برداری می‌رسند.

شیرازی اضافه کرد: در بحث ورزش نیز فوتبال محلات را نیز فعال کرده‌ایم که تاکنون چندین دوره آن به انجام رسیده است.

وی از احداث مجموعه‌ای محصور شده ویژه بانوان برای انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله اسکیت، والیبال، بسکتبال و فوتسال خبر داد و افزود: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت رسانی به شهروندان است.

*اختصاص ۵۰ میلیون تومان به ساخت دو تندیس در آبادان

مدیر سامانه شهری آبادان در ادامه از نصب دو تندیس ضریح امام حسین(ع) و شهدای سینما رکس تا پیش از پایان امسال در شهرستان خبر داد و گفت: به یمن ورود ضریح امام حسین(ع) به آبادان تندیس آن ساخته شده و آماده نصب در محل بلوار امام حسین(ع) ساحلی بهمنشیر است.

وی ادامه داد: همچنین تندیس جدید شهدای سینما رکس آبادان که در حال انجام مراحل نهایی است قرار است تا در محل به خاکسپاری آنان واقع در بهشت رضا آبادان نصب شود.

به گفته شیرازی برای ساخت تندیس‌های یاد شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.