گفتگو خورنا با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد وضعیت کارکنان آبفا روستایی خوزستان و طرح ادغام آبفا اهواز با استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرگزاری خورنا در مورد وضعیت مطالبات معوقه کارکنان آبفا روستایی خوزستان و نیز طرح ادغام آبفا اهواز با استان توضیحاتی را ارائه کرد.

حمیدرضا جانباز روز شنبه یازدهم بهمن ۹۹ در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری خورنا اظهار کرد: در مورد پرداخت مطالبات معوقه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی یکسری راهکارهایی پیشنهاد شده است که امیدواریم تا پایان سال در این زمینه تصمیم‌گیری‌های نهایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان این شرکت نیز براساس تصمیمات گرفته شده در هفته گذشته ابتدا نیروهای دارای کد و شناسه کارمندی و سپس مابقی نیروها تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: در مجموع هدف ما اینست که در ﻃﺮﺡ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺁﺑﻔﺎ ﺷﻬﺮﯼ ﻭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎن هیچکدام از کارکنان شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی چه از نظر سقف حقوق و مزایا و چه از نظر وضعیت ارتباط با ساختار دچار ضرر و زیان نشوند.

جانباز در مورد تصمیمات گرفته شده برای ادغام آبفا اهواز با استان نیز توضیح داد: منهای سه شهر اهواز، مشهد و شیراز که براساس تبصره یک در آنها شرکت آب و فاضلاب مستقل ایجاد شده است، بقیه شهرهای کشور دارای شرکت‌های زیر مجموعه آبفا استان خود هستند. ولی در مورد اهواز برای ایجاد همگرایی بیشتر در خدمات رسانی و نیز کاهش هزینه‌های ستادی تصمیم داریم طرح ادغام این شرکت در آبفای استان را اجرایی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: معتقدم در این شرایط که قرار است تعداد زیادی پروژه‌های خدماتی آب و فاضلاب در اهواز اجرایی شود به صلاح استان خوزستان و شهر اهواز است که طرح یکپارچه سازی آب و فاضلاب اهواز با استان در این منطقه صورت بگیرد.