مدیرعامل آبفا خوزستان:

پنج شهر خوزستان از طریق فاینانس مالی صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان عنوان کرد: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک با نهایی شدن بحث فایناس مالی آنها وارد مرحله ساخت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق حقیقی پور امروز شنبه یازدهم بهمن ۹۹ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه غرب اهواز گفت: امسال اگرچه از لحاظ مالی و کاری، سال بسیار سختی برای شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بود ولی در سایه همکاری و تلاشهای شبانه‌روزی همکاران ما در این شرکت، بسیاری از این مشکلات با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ از لحاظ توسعه پروژه‌های فاضلاب در کل استان خوزستان سال درخشانی بوده است اظهار کرد: امروز یکی از آرزوهای دیرینه مردم اهواز و استان برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون با کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه غرب اهواز در مسیر تحقق قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان بیان کرد: از جمله اهداف اصلی این پروژه، احداث یک فاز جدید در تصفیه‌خانه غرب اهواز و نیز بازسازی بخش قدیمی این تصفیه‌خانه است.

حقیقی پور تصریح کرد: در فاز احداث با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلبون یورو در حدود ۱۰۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز به روش MLE تصفیه می‌شود و در بخش دیگر پروژه یعنی بازسازی تصفیه‌خانه قدیمی نیز قرار است میزان تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه از ۴۹ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۶۰ هزار متر مکعب ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین احداث سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شبکه اصلی فاضلاب غرب اهواز نیز از جمله اهداف دیده شده در این پروژه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان افزود: البته به غیر از تصفیه خانه غرب اهواز ما پنج تصفیه‌ خانه دیگر در آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام داریم که در مرحله پایانی ساخت قرار دارند.

حقیقی پور در پایان عنوان کرد: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک با نهایی شدن بحث فایناس مالی آنها وارد مرحله ساخت می‌شوند.