در صحن شورای بهبهان چه می گذرد

احسان آذریان

خبرگزاری خورنا

 

« فَبِما رَحمَهٍ مِنَ اللهِ لِنتَ لَهُم وَ لَو کُنتَ فَظّاً غَلِیظَ القَلبِ لَانفَضُّوا مِن حُولِکَ»

به خاطر رحمت الهی بود که برای مردم نرم شدی و اگر تندخو و خشن و سخت دل بودی، از دور تو پراکنده می‌شدند.

 

جلسه پاسخگویی شهردار بهبهان به سوالات دو عضو شورای شهر بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

بعد از گذشت سه روز از این جلسه هنوز خروجی جلسه برای شهروندان مشخص نشده و خبری از این جلسه به بیرون درز پیدا نکرده و کسی متوجه نشد که آیا اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع شدند یا نه؟

 

این که نهادی بر آمده از رای و نظر مردم این چنین خود را بی نیاز از پاسخگویی شفاف و صریح به شهروندان بداند، در نوع خود پدیده ای عجیب و غریب است که به لطف اعضای شورای شاهد آن هستیم .

 

از ابتدای شروع به کار شورای پنجم این رویه ناصواب وجود داشت و جلسات را غیر علنی برگزار می کردند تا اینکه دکتر علی آقاجری عضو مستعفی شورا تاریخ ۹۷/۱۲/۱۴ طی مصاحبه ای زبان به انتقاد از این شیوه ناپسند گشود و به شورانشینان یادآوری کرد که طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد و لازمه علنی بودن جلسات هم حضور خبرنگاران و رسانه ها در جلسات شورا است و بعد از آن بود که مجبور به برگزاری علنی جلسات شدند اما در کمال تاسف و تعجب شاهد آن هستیم که باز هم به روال سابق برگشته و رای به عدم حضور اصحاب رسانه می دهند.

 

اعضای شورا باید متوجه باشند که افکار عمومی جویای این است که بداند در صحن شورا چه خبر است و نمایندگان مردم در شورا چه مصوباتی دارند و چگونه تصمیم گیری می کنند که حضور و گزارش اصحاب رسانه را به صلاح خودشان نمی دانند.

 

رسانه در همه جای دنیا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین ایفای نقش کرده و تلاش شورا برای قطع این ارتباط بی شک ضربه ای جبران ناپذیر به اعتماد مردم به مجموعه شورا خواهد زد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *