زنگ خطر پیک چهارم کرونا در بندرماهشهر به صدا درآمد/عادی انگاری، مسافرت و دورهمی های خانوادگی، خطرناک است

دبیر ستاد مدیریت کرونا بندرماهشهر از فوت ۲بیمار مبتلا به کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در این شهرستان خبر داد.

فضل اله ترحم | خورنا : دکتر محمد شنبدی اظهارکرد: پس از مدتها که شاهد فوت بیمار کرونایی در شهرستان بندرماهشهر نبودیم متاسفانه طی دو سه روز گذشته ۲بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان فوت شدند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا بندرماهشهر، افزود : فوت این دو بیمار و همچنین روند روبه تزاید مراجعه افراد دارای علائم این بیماری به مطب ها و مراکز درمانی و افزایش تعداد بیماران کرونا مثبت بستری شده، همگی بیانگر فعالتر شدن زنجیره ی این بیماری در شهرستان بندرماهشهر است.

وی با اعلام نگرانی شدید از این روند، گفت: اگر اوضاع به این منوال پیش رود با توجه به هشدارهای عنوان شده درباره پیک چهارم کرونا، طولی نخواهد کشید شهرستان از وضعیت آبی به سمت زرد تمایل پیدا می کند و این بسیار خطرناک است.

دکتر شنبدی با اشاره به شناسایی ویروس جهش یافته ی انگلیسی کروتا در استان خوزستان، تصریح کرد: زنگ خطر اوج گیری کرونا در بندرماهشهر به دلیل عادی انگاری، مسافرت شهروندان، ازدحام در معابر و اماکن تجاری و تالارها و رستوران ها، دورهمی های خانوادگی و سایر مراسمات به صدا درآمده است و لذا توصیه اکید این است که شهروندان ضمن پرهیز از مسافرت به نقاط دیگر استان و کشور، برای کارهای غیرضرور در مکان های عمومی حاضر نشوند و حتما استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در همین ارتباط با تاکید بر ضرورت پیگیری اعمال قانون و تشدید نظارت‌ها بر وقوع جرایم مرتبط با کرونا، به صاحبان تالارها و رستوران ها هشدار داد و گفت: این مجموعه با تعهد به استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت خود فعال شدند اما متاسفانه گزارش ها از عدم رعایت این تعهد حکایت دارد بنابراین در صورت عدم پایبندی به تعهدات، ناچار به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و برگشت محدودیتها خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در پایان گفت: مسافرتهای بی رویه، حرکت به سوی عادی سازی فعالیتها، رهاسازی و عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کرونا را قوی ماندگار و تهاجمی تر می‌کند و تلاش های شبانه روزی انجام شده برای کاهش شیوع این بیماری را خنثی و بی اثر می نماید، لذا عاجزانه از همگان می خواهم کرونا را همچنان جدی گرفته و با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از مسافرت و دور همی های خانوادگی، همکاران ما را در راه مبارزه با این بیماری خطیر یاری فرمایند.