استاندار خوزستان:

۲۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی خوزستان بیابان زدایی شد

استاندار خوزستان از اجرای طرح بیابان زدایی در ۲۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز پنجشنبه ۹ بهمن ماه ۹۹ در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بیابان‌زدایی وزارت جهاد کشاورزی در خوزستان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: شش هزار و ۵۰۰ هکتار از این مناطق به روش نهالکاری و ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر نیز از طریق مدیریت روان آب بیابان زدایی شده است.

وی عنوان کرد: در طول چند ساله گذشته از ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی استان بیش از ۲۴۰ هزار هکتار آن تاکنون با روشهای مختلف چون مدیریت روان آب، بوته کاری، نهالکاری، قرق کردن، مرطوب سازی و غیره تثبیت شده است.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم ظرف چند سال آینده پس از مدیریت این مناطق فوق بحرانی بتوانیم به سمت مناطق حاد و بحرانی برویم تا هرچه بیستر در زمینه مبارزه با گسترش بیابان و بیابان زدایی در استان به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

شریعتی در پایان از ثبت ۱/۵ میلیون هکتار از زمین های استان خوزستان در طرح ﮐﺎﺩﺍﺳﺘﺮ خبر داد و گفت: امید داریم با توجه به تاکید رئیس جمهور این کار تا پایان دولت به طور کامل به سرانجام برسد.

گفتنی است طرح ﮐﺎﺩﺍﺳﺘﺮ ﺑﻪ ﺭﻭﻧﺪﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﻘﻮﻝ شهروندان ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻠﮏ، ﺯﻣﯿﻦ، ﺁﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻥ ﻭ غیره توسط دولت ﺛﺒﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.