برای نخستین بار در بنادر کشور در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد؛

کارشناسان HSE با روش های پدافند زیستی غلات آشنا شدند

برای نخستین بار در بنادر کشور دوره‌ی آموزشی پدافند زیستی غلات با حضور دو تن از مدرسان مجرب در حوزه امنیت زیستی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد.

خورنا | هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان با اشاره به جایگاه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان دروازه‌ی ورودی عمده غلات کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری غلات به عنوان کالای استراتژیک کشور، دوره‌ی آموزشی پدافند زیستی غلات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای نخستین بار در بنادر کشور به مدت ۸ ساعت برگزار شد.
دریس در ادامه افزود: فراگیران در این دوره که عمدتا شامل کارشناسان HSE این اداره کل و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این مجتمع بندری بودند، با اصول و روش‌های صیانت و حفاظت از سلامت غلات به مثابه یکی از مهم‌ترین کالاهای اساسی کشور در مراحل حمل و نگهداری آشنا شدند.
یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در زمینه‌ی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی موفق به تخلیه بیش از ۱۶ میلیون تن از این نوع کالا در سال گذشته شده است.