نخستین شناسنامه «فرزند مادر ایرانی» در خوزستان به نام «مادر رامهرمزی» ثبت شد

قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ۱۵ مهر ماه از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است

قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ۱۵ مهر ماه از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا طی مراسمی با حضور استاندار و سایر مسئولان قضائی و دولتی نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در خوزستان رونمایی شد

نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در خوزستان، برای فاطمه، دختر هشت ساله یک زن اهل رامهرمز، روز شنبه در مراسمی نمادین در سالن اجتماعات استانداری خوزستان تحویل داده شد.

این اقدام در راستای قانون مصوب سال ۱۳۹۸ برای صدور شناسنامه و هویت دادن به فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی است.

سرکار خانم فرجی مادر فاطمه، که نخستین شناسنامه فرزند مادرایرانی را دریافت کرده، از اهالی رامهرمز است و از سال ۱۳۷۰ با مردی تبعه افغانستان ازدواج کرده و تمام این مدت در رامهرمز ساکن بوده است.

خانم فرجی گفت: فاطمه تنها فرزندم است که در کلاس سوم دبستان تحصیل می‌کند. نداشتن شناسنامه مشکلات بسیاری برای دخترم بوجود می‌آورد زیرا برای کوچکترین کارها، حتی ثبت نام در کلاس ژیمناستیک، نیاز به شناسنامه داشت.

وی درباره نحوه تحصیل فرزندش در سال‌های گذشته، توضیح داد: برای ثبت نام فاطمه در مدرسه باید به اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز مراجعه و برای یکی از مدارس معرفی‌نامه دریافت می‌کردیم.

بر اساس این گزارش، نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، ۲۴ آبان ماه صادر شد. قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ۱۵ مهر ماه از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است.