فرماندار آبادان:صدمات ناشی از ٨ سال جنگ تحمیلی به کشاورزی آبادان بعد از جنگ و شوری آب جبران نشد

سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر اینکه بعد از جنگ تحمیلی خسارات وارده به کشاورزی هیچ گاه به نحو مطلوب جبران نشد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی می بایست شرایطی را ایجاد بکند که بتوانیم نخیلات و زمین های کشاورزی آبادان را احیا کنیم. وی همچنین تاکید کرد: مطالبه اصلی ما در خصوص آبزی پروری اخذ مجوز تغییر کاربری مزرعه های پرورش میگوی چوئبده به مزرعه های آبزی پروری است. چیزی که بارها آن را مطالبه کرده ایم ولی هنوز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان ، سید زین العابدین موسوی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آبزی پروری و کشاورزی که با حضور جلیل مختار نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی، محمد رضا قدسی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی ، مدیرعامل جهاد نصر و امیری زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان و ابو علی مدیر کل شیلات استان، در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون لازم است کمبودها و نواقصات کشاورزی و آبزی پروری آبادان جبران شود.

وی با اشاره به صدمات وارده ناشی از جنگ تحمیلی به زیرساختهای شهری آبادان افزود: یکی از صدمات وارده به بخش کشاورزی و صید و صیادی بود که شاهد گله مندی فعالان این حوزه ها هستیم، تمام صیادان و تلاشگران حوزه آبزی پروری از وضعیت کنونی شان گلایه‌مندند.
وی اظهار کرد: به رغم وجود دو رودخانه ملی و بین المللی در آبادان که هیچ کجای ایران مانند آن نیست شاهد نابودی اراضی کشاورزی و نخیلاتی هستیم که بخش هایی از آنها در زمان جنگ تحمیلی و بخشی دیگر در اثر شوری آب از بین رفته و تاکنون احیاء نشده اند.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: اگر چه زمانی کشاورزی منطقه ما در استان خوزستان رتبه نخست را داشت اما اکنون وضعیت بسیار نگران‌کننده ای دارد،
موسوی یادآور شد: امید می رود حضور مسئولان ملی در منطقه بتوانند خواسته ها و انتظارات مردم را برآورده کند.