خضعلی معاون فرماندار هندیجان : موفقیت طرح شهید سلیمانی در گروی همکاری همگانی

به گزارش خبرگزاری خورنا ” معاون فرماندار هندیجان گفت : طرح شهید سلیمانی در صورتی موفق خواهد بود که همه دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کرده و در این زمینه همکاری کنند.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان گفت: آخرین وضعیت اجرای طرح محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل بیماری کرونا ویروس با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به نزول چند پله‌ای هندیجان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در رتبه بندی استانی افزود: در زمینه استفاده از ماسک در ادارات و هم بین مردم کاهش چشمگیری داشته ایم، البته طی روز‌های اخیر و در پس بی توجهی و سهل انگاری شهروندان، زنگ هشدار در شهرستان به صدا درآمده است.

خضعلی با تاکید بر همکاری همگانی در اجرای طرح محله محور سردار سلیمانی و مصوبات آن اظهار داشت: همه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه تامین تجهیزات و خودرو همکاری داشته باشند، ضمن اینکه نظارت‌ها باید در سطح شهرستان بیشتر شود و روابط عمومی‌ها در کار آموزش فعال‌تر از قبل عمل کنند.

داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در تشریح جزئیات طرح سردار سلیمانی گفت: ۹ تیم از پرسنل بهداشت، بسیج و هلال احمر در قالب ۳ گروه رهگیری، مراقبتی و نظارتی اقدامات بیماریابی، مراقبت اطرافیان، درمان بیماران و حمایت‌های مالی و بهداشتی را در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه از آغاز طرح تا کنون از ۱۰۸ نفر نمونه گیری شده که ۱۴ مورد مثبت و حدود ۵۰ نفر نیز رهگیری (مراقبت اطرافیان بیمار) انجام شده است، تصریح کرد: افزایش آمار بیماران نمایان گر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، پرسنل ادارات و ارگان‌ها است، ضمن اینکه این طرح اولویت اول مقابله با کرونا است و درصورت اجرای درست و کامل بسیار تاثیر گذار خواهد بود، البته پاشنه آشیل همه این اقدامات رعایت اصول بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *