در نه ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد ۳۷ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

به دنبال ورود 206 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نه ماهه سال جاری ، بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

خورنا| هدایت الله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت مطلوب با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت ادامه دارد.
دریس همچنین با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.
وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۱ میلیون تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را بالغ بر ۳ میلیون تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.