مدیرعامل پتروشیمی فجر: تولید برق در ماهشهر به ۱۴۰۰ مگاوات خواهد رسید

خورنا: مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: همزمان با بهره برداری کامل از طرح مهر ماندگار فاز دوم پتروشیمی فجر، تولید برق به ۱۴۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

حسین شهریاری گفت : ۱۹ شرکت از خدمات پتروشیمی فجر استفاده می کنند و با افزوده شدن ۸ شرکت دیگر، این شرکت به ۲۷ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برق عرضه خواهد کرد.

وی افزود: حدود ۱۸۰ مگاوات برق نیز منتقل شده است و به وسیله خط لوله سراسری برق در اختیار مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب تزریق می شود.

شهریاری گفت: این مجتمع پتروشیمی تامین کننده یوتیلیتی  (خدمات جانبی) مورد نیاز در منطقه ماهشهر است و با تکمیل فاز دوم ، ظرفیت خالی قابل توجهی در این مجتمع وجود خواهد داشت که آمادگی داریم تمام نیاز بخش خصوصی را برطرف کنیم.

وی با بیان این که این مجتمع پتروشیمی افزون بر تولید برق ، انواع آب های صنعتی شامل آب آشامیدنی، آب مقطر و شبکه آب آتش نشانی تولید می کند و انواع هوا شامل هوای خشک، هیدروژن گازی و اکسیژن کاملا خالص به شرکت های پتروشیمی در منطقه تحویل می شود.

شهریاری اظهار داشت : فاز دوم پتروشیمی فجر اردیبهشت سال آینده به طور کامل راه اندازی و به متقاضیان به طور کامل خدمات ارائه می شود.

وی ادامه داد: نیروگاه فاز ۲ در سال ۸۹ وارد مدار تولید شد و واحد آب در خرداد امسال و پساب در چند روز گذشته به طور کامل راه اندازی شده است.

به گفته شهریاری، واحد هوا به عنوان آخرین مرحله زنجیره تولید در این مجتمع پتروشیمی در بهار آینده راه اندازی خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *