اوج گیری کرونا در ۱۳ شهرستان خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در ۱۳ شهرستان استان نسبت به هفته قبل روند افزایشی پیدا کرده است اظهار کرد: این شهرستان شامل آبادان، هندیجان، بهبهان، آغاجاری، امیدیه، رامشیر، شادگان، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول، اندیکا و مسجدسلیمان است و فرمانداران در این شهرستانها باید شرایط سخت گیرانه تری را اعمال کنند

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز شنبه چهارم بهمن ماه ۹۹ در چهل‌و ششمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: به جز یک شهر مابقی شهرهای استان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی ملاک هرگونه بازگشایی‌ و اعمال محدودیت‌ جدید را مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا دانست و تصریح کرد: بازگشایی‌های سرخود اگرچه ممکن است دارای یکسری منافع محلی باشد ولی در نهایت منجر به هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم در کنترل ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که باید در مراکز عمومی به این شاخص توجه بیشتری شده و نظارت بر مقررات مربوط به آن با شدت زیادتری صورت بگیرد.

شریعتی گفت: متاسفانه برطبق گزارشات رسیده بحث فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در مراکز عمومی کاهش پیدا کرده است که این کاهش پیام خوبی برای مدیریت بیماری در استان نیست.

وی یادآور شد: تهویه مطبوع در مراکز عمومی به ویژه در محل تهیه و توزیع مواد غذایی یک ضرورت است و مسئولین بهداشتی و تیم های نظارتی استان باید این مسئله را به دید یک اولویت ضروری توجه کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی شهرستانهای استان در بیشتر شاخص‌های تعریف شده معاونت بهداشتی در حد انتظار ظاهر نشده‌اند اظهار کرد: تقاضا داریم که لیست این شهرستانها برای اعلام خطر و اخطار به فرمانداران آنها تهیه شود.

شریعتی افزود: البته فرمانداران این شهرستانها نیز پس از مشخص شدن این لیست باید به صورت فوری علل و عوامل پایین بودن شاخص‌های بهداشتی را در شهرستانهای خود بررسی کرده و نسبت به جبران آن اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: رها کردن یا بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در بیماری های عفونی، شوخی بردار نیست و چه بسا ممکن است باعث انفجار ناگهانی بیماری شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به اهمیت حفظ شرایط آبی استان گفت: همه باید نسبت به حفظ این شرایط و حتی بهبود آن تلاش کنند و غفلت در این زمینه از هیچ کس پذیرفته نیست.

شریعتی بیان کرد: دستگاه های پشتیبان در اجرای طرح شهید سلیمانی باید برطبق مصوبات ستاد کرونا استان تا پایان اجرای این طرح به وظایف خود عمل کنند و کوتاهی و زیر کار درفتن آنها به هر بهانه‌ای در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی افزود: البته برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی نیز نباید باعث باعث کم‌توجهی و عدم حضور فرمانداران در این جلسات شود. زیرا این غیبت‌ها به معنای آن است که هنوز اهمیت بحث پیشگیری از بیماری کرونا برای آنها جا نیوفتاده و یا اینکه مسئله در پیش فرمانداران مذکور عادی شده است.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه روند ابتلا به ویرس کرونا در ۱۳ شهرستان استان نسبت به هفته قبل روند افزایشی پیدا کرده است اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل آبادان، هندیجان، بهبهان، آغاجاری، امیدیه، رامشیر، شادگان، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول، اندیکا و مسجدسلیمان می‌باشند و فرمانداران آنها باید به سرعت با اتخاذ شرایط سخت‌گیرانه تر نسبت به قطع چرخه انتقال و کاهش این آمار مداخله کنند.