استاندار خوزستان:

۲۳۰۰ فرزند اتباع خارجی ساکن در خوزستان شناسنامه ایرانی می‌گیرند

استاندار خوزستان عنوان کرد: دو هزار و ۳۰۰ فرزند اتباع خارجی ساکن در خوزستان دارای شرایط دریافت شناسنامه ایرانی هستند که تاکنون برای ۵۲۴ نفر آنها پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز شنبه چهارم بهمن ۹۹ در مراسم اعطای نخستین شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی دارای مادر ایرانی در خوزستان گفت: قانون اعطای شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی دارای مادر ایرانی یک امر مترقی متناسب با شرایط امروزی و رعایت حقوق بشر در مورد زنان است که از این بابت از دولت، مجلس، قوه قضاییه و بالاخص فتوای راهگشای مقام معظم رهبری در این زمینه کمال تشکر و سپاسگذاری را داریم.

وی ادامه داد: همچنین از علمای کشور که زمینه‌های شرعی کار را مهیا کردند تا دولت بتواند از لحاظ حقوقی و قانونی این مصوبه مجلس را اجرایی کند نیز تشکر و قدردانی به عمل می‌آوریم.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: قانون اعطای شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی دارای مادر ایرانی باعث می‌شود که زنان این مرز و بوم حق استفاده از امکانات و فرصت‌های موجود در نظام جمهوری‌ اسلامی را مانند سایر شهروندان ایرانی داشته باشند و بسیاری از مشکلات آنها در زمینه تحصیل فرزندان و غیره مرتفع شود.

شریعتی در پایان عنوان کرد: دو هزار و ۳۰۰ فرزند اتباع خارجی ساکن در خوزستان دارای شرایط دریافت شناسنامه ایرانی هستند که تاکنون برای ۵۲۴ نفر آنها پرونده تشکیل شده است.

بنابر این گزارش در پایان این مراسم به فاطمه ظریف با پدر خارجی و مادر ایرانی که در استان خوزستان ساکن هستند به نمایندگی از سایر فرزندان مشمول این قانون، شناسنامه ایرانی تقدیم شد.

گفتنی است قانون اعطای شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی دارای مادر ایرانی در سال ۱۳۹۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.