با عملیاتی شدن تصفیه‌خانه روغن خوراکی در بندرامام خمینی(ره)

هزینه‌های حمل و ذخیره‌سازی روغن خوراکی کاهش یافت

به دنبال عملیاتی شدن خط اول تصفیه‌خانه 150 تنی روغن خوراکی در کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس در بندر امام‌خمینی(ره)، هزینه‌های حمل و ذخیره‌سازی روغن خوراکی نسبت به قبل کاهش یافت.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اتمام عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه روغن خوراکی با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن روغن خام در دی ماه سال جاری گفت: این تصفیه‌خانه با برخورداری از واحدهای خنثی‌سازی، بلیچر، بی‌رنگ‌سازی، بی‌بوسازی به روش تقطیر همراه با ۱۶ مخزن ذخیره به همت و تلاش متخصصان ایرانی ساخته و نصب شد.

دریس در تشریح مزایای بهره‌گیری از این تصفیه‌خانه گفت: به لحاظ مجاورت آن با ۳ واحد کارخانه روغن‌کشی، امکان دسترسی آسان به روغن خام تولیدی فراهم می‌شود و به دنبال آن مسافت حمل، جابجایی و هزینه‌های ذخیره‌سازی و قیمت تمام شده تولید روغن خوراکی کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

یادآور می‌شود فعالیت این تصفیه‌خانه به عنوان بخشی از کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس ضمن اینکه موجب کاهش نیاز کشور به واردات روغن خوراکی می‌شود، در ایجاد ارزش افزوده از طریق استقرار صنایع تبدیلی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تأثیربه سزایی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *