در دومین کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان به میزبانی بندر امام خمینی(ره) مطرح شد؛

رونق فرصت‌های اشتغال با بهره‌گیری از سواحل و منابع آبی خوزستان

در دومین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌ی تعیین حریم سواحل و بهره‌گیری از منابع آبی برای رونق فرصت‌های اشتغال تأکید شد.

خورنا| هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری مستمر نشست‌های کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با شرکت دستگاه‌های ذیربط به منظور پیگیری مصوبات و اجرای آنان اظهار داشت: در این نشست که به میزبانی این اداره کل دی ماه سال جاری برگزار شد، علاوه بر پیگیری مصوبات نشست‌های قبل، بر اهمیت تعیین حد مبنا و حریم سواحل استان خوزستان با هدف اجرای کامل طرح جامع ICZM تأکید شد.
دریس همچنین با اشاره به توانمندی سواحل استان خوزستان در ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه‌های گردشگری دریایی و پرورش آبزیان گفت: انجام طرح‌های مطالعاتی پیش از آغاز مراحل اجرایی آن اهمیت به سزایی دارد.
وی در ادامه افزود: در این نشست از دستگاه‌های ذیربط در حوزه‌های گردشگری، منابع طبیعی و حاکمیتی خواسته شد که بررسی‌های لازم و مطالعات کارشناسی به منظور تسریع در انجام طرح‌های مذکور به عمل آورند.
یادآور می‌شود در دومین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان که با حضور معاون عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، بر لزوم اخذ مجوزهای ساخت و ساز فعالیت از این اداره کل به عنوان مرجع دریایی کشور در استان خوزستان تأکید دوباره شد.