کمبود روغن یا بی کفایتی مسوولان بندرماهشهر/ محتکر کننده ماهشهری همچنان مسئول توزیع اقلام دولتی

در حالی که دولت دائما سهمیه روغن را به اداره صنعت معدن و تجارت بندرماهشهر تحویل می‌دهد و انتظار می‌رود که پس از تحویل این حجم از روغن، از شدت بحران کاسته شود ولیکن به دلیل بی تدبیری مسئولان امر این مهم صورت نگرفته و این روغن‌ها راهی انبار‌های احتکار کنندگان و بازار آزاد شده و با نرخ نجومی و غیرمصوب به فروش می رسند

مدت‌هاست که شهرستان بندرماهشهر در بحران کمبود اقلام مختلف به سر می‌برد و شهروندان برای تهیه اقلام و نیازهای اولیه زندگی خود می بایست ساعت‌ها در صف منتظر بمانند، این در حالیست که بر اساس تحقیقات خبرگزاری خورنا چنین وضعیتی در سایر استان ها مشاهده نمی‌شود.

در حالی که دولت دائما سهمیه روغن را به اداره صنعت معدن و تجارت بندرماهشهر تحویل می‌دهد و انتظار می‌رود که پس از تحویل این حجم از روغن، از شدت بحران کاسته شود ولیکن به دلیل بی تدبیری مسئولان امر این مهم صورت نگرفته و این روغن‌ها راهی انبار‌های احتکار کنندگان و بازار آزاد شده و با نرخ نجومی و غیرمصوب به فروش می رسند.

بی تدبیری و بی درایتی ریاست این اداره در خصوص نحوه توزیع و نظارت بر سهمیه روغن اختصاص داده شده به شهرستان، فضا را آنچنان برای سودجویان باز گذاشته است که به راحتی می‌توان روغن خوراکی را با قیمت‌های گزاف و نجومی حتی از دست فروشان کنار خیابان تهیه کرد و در این میان فقط تعداد کمی از شهروندان موفق به دریافت روغن با نرخ مصوب می‌شوند.

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر به کمک شهروندان دو انبار ۷ هزار لیتری از روغن های احتکار شده کشف و ضبط شد و نکته قابل توجه در این موضوع این است که محتکرکننده اصلی روغن در بندرماهشهر رئیس صنف خوار و بار فروشان شهرستان و مسئول اختصاص سهمیه روغن بین فروشگاه‌ها بوده است که با وجود کشف انبار احتکار متعلق به او، وی همچنان در همان سمت به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خورنا، ریاست صنف خوار و بار فروشان سالیان سال است که با هر روش ممکن به این شخص می‌رسد و در هنگام تخصیص سهمیه‌های دولتی، فروشگاه های خوار و بار می‌بایست از فیلتر این شخص گذر کنند.

به راستی چگونه است که طی هفته‌های اخیر که اکثر شهروندان موفق به دریافت روغن نشده‌‌اند به راحتی می‌توان روغن با قیمت گزاف را از هر دست فروش یا واسطه‌ای تهیه کرد؟ آیا ریاست اداره صنعت معدن و تجارت بندرماهشهر آمار روغن ورودی به شهرستان را نداشته و نظارتی بر نحوه توزیع آن ندارد؟

نکته دیگر در این ماجرا نحوه برخورد با محتکرکننده بود که دل تمام احتکار کنندگان را برای ادامه این راه قرص کرد؛ چرا که از فردای خبر کشف ۷ هزار لیتر روغن احتکار شده، وی در فروشگاه خود حاضر و همچنان به کار پخش اقلام دولتی ادامه داد.

انتظار می‌رود که رئیس شورای تامین شهرستان به منظور نظم بخشیدن به بازار آشفته خرید و فروش روغن خوراکی و کوتاه کردن دست محتکر کنندگان، آمار ورود روغن و جزئیات نحوه توزیع را از طریق رسانه‌ها منتشر کند که هر چه زودتر بساط سودجویان در بندرماهشهر برچیده شود.