برگزاری نشست تعاملی پلیس خوزستان با بزرگان طوایف ایل بختیاری + تصاویر

نشست تعاملی با بزرگان طوایف ایل بختیاری در جهت کاهش و از بین بردن معضل تیراندازی‌ها در مراسمات عزا و عروسی در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با پدیده شوم تیراندازی‌های غیر مجاز، نشستی تعاملی با حضور سرهنگ “حکیم عبدللهی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و جمعی از بزرگان طوایف ایل بختیاری و نیز تعدادی از کارشناسان و روسای ادارات معاونت اجتماعی خوزستان برگزار شد.

در ابتدا این نشست سرهنگ عبداللهی با بیان اینکه امنیت یک مقوله جمعی است و فقط بعهده یک نهاد یا سازمان مستقل قرار داده نشده است اظهار کرد: نیروی انتظامی بعنوان حفظ کننده امنیت در کشور مطرح بوده و تمامی دستگاه‌های دولتی و از همه مهمتر مردم همکاری مطلوبی در جهت حفظ امنیت دارند.

وی افزود: از گذشته های دور در استان خوزستان مراسمات خوب و ارزشمندی در بین طوایف وجود داشت که متاسفانه در دهه‌های اخیر این رسومات تغییرات ماهوی پیدا کرده و تبدیل به معضلات اجتماعی شدند که یکی از مهمترین آن‌ها تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و نزاع و درگیری‌ها بوده که متاسفانه هر ساله حوادث ناگواری را در استان رقم زده و باعث مجروح و کشته شدن تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان می شود.

در ادامه بزرگان طوایف ایل بختیاری هر کدام نظرات و پیشنهاداتی جهت ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی ارائه داده و مقرر شد جهت مقابله جدی با تیراندازی‌های غیر مجاز ضمن تداوم تعاملات با نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ذیربط، جلسات تعاملی فی مابین بزرگان اقوام نیز گرفته و تصمیمات مشترکی در این خصوص اتخاذ شود.