مدیرعامل شهرک صنعتی خلیج‌فارس اهواز:

پروسه سرمایه‌گذاری در خوزستان فرسایشی است

مدیرعامل شهرک صنعتی خلیج‌فارس اهواز اظهار کرد: متاسفانه در خوزستان برخلاف دیگر استانهای کشور از صنعتگران و ‌کارآفرینان حمایت لازم نمی‌شود و آنها همیشه باید طی یک پروسه طولانی و فرسایشی مجوزات لازم را اخذ بکنند که این مسئله با توجه به افزایش روز افزون قیمت‌ها، موجب عقب نشینی سرمایه‌گذار از فکر کارآفرینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز حسن صبحه امروز چهارشنبه یکم بهمن ۹۹ در آئین اختتامیه جشنواره ملی ایده‌ های فناورانه در صنعت قطعات خودرو گفت: در سال جهش تولید پروژه ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خیلج‌فارس اهواز به همت کارآفرینان خوزستانی در دست احداث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در چشم انداز دو ساله این پروژه بیش از چهار هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم برای نیروهای بومی استان ایجاد می‌کند اظهار کرد: در فاز اول ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خیلج‌فارس اهواز ۶۳ سوله تولید قطعات خودرویی احداث و به صنعتگران خوزستانی تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی خلیج‌فارس اهواز افرود: البته این واگذاری‌ها‌ بدون دریافت پیش پرداخت و با فرصت ۹ ماه جهت تجهیز و بهره‌برداری سوله طی اقساط ۸۴ ماه صورت می‌گیرد.

صبحه گفت: در فاز اول جهت سهولت صنعتگران در راه‌اندازی خط تولید، کلیه هزینه‌های ساخت و تولید قطعات را ناحیه صنعتی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در این فاز همچنین به ازای هر سوله یک غرفه نمایشگاهی نیز برای عرضه قطعات تولید شده در اختیار صنعتگر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شهرک صنعتی خلیج‌فارس اهواز یادآوری کرد: به کارگیری نیروهای بومی در این شهرک صنعتی الزامی است و برای تحقق این امر آموزش رایگان در مراکز فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

صبحه در پایان گفت: متاسفانه در خوزستان برخلاف دیگر استانهای کشور از صنعتگران و ‌کارآفرینان حمایت لازم نمی‌شود و آنها همیشه باید طی یک پروسه طولانی و فرسایشی مجوزات لازم را اخذ بکنند که این مسئله با توجه به افزایش روز افزون قیمت‌ها، باعث عقب نشینی سرمایه‌گذار از فکر کارآفرینی می‌شود.