نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد: مهم ترین ماموریت کابینه جدید مقابله با ایران است

خورنا: بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود از سوی شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه جدید اسراییل شد.

روز گذشته پس از دیدار با نتانیاهو از وی خواست تا به عنوان رهبر جزب پیروز انتخابات اخیر اسراییل دولت آینده را تشکیل دهد.

نتانیاهو پس از دیدار با پرز در کاخ ریاست جمهوری در شهر قدس ضمن قبول ماموریت تشکیل دولت آینده گفت:” مهم ترین دستور کارکابینه آینده اسراییل بازداشتن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای خواهد بود.”

نتانیاهو در ادامه افزود:” ما همچنین باید با دیگر سلاح های مرگباری که در اطرافمان انباشت شده و شهرها و مردم ما را تهدید می کنند مقابله کنیم.”

با این وجود نتانیاهو در ادامه مدعی شد:” دولت آینده ای که من تشکیل خواهم داد به صلح متعهد خواهد بود. من از ابومازن می خواهم به پای میز مذاکره برگردد. هر روزی که بدون گفتگوی ما برای یافتن راهی مشترک به منظور ایجاد صلح برای مردمانمان بگذرد، تلف شده است.”

نتانیاهو در حالی چنین اظهاراتی را بیان می کند که کابینه دست راستی او در سال های گذشته با تصمیم به ساخت شهرک سازی ها در اراضی اشغالی و ادامه این روند غیر قانونی که حتی مورد انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بوده است، یکی از جدی ترین موانع از سرگیری گفتگوهای صلح بوده است.

حزب لیکود در ائتلاف با حزب افراطی “اسراییل خانه ما “در انتخابات سراسری اخیر اسراییل با کسب ۳۱ کرسی از پارلمان ۱۲۰ کرسی اسراییل پیروزی شکننده ای به دست آورد .

به گزارش عصر ایران،نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه جدید اسراییل را تشکیل دهد و در صورت ناکام بودن در تشکیل کابینه در طی این مدت ، این مهلت ۲ هفته دیگر نیز قابل تمدید است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *